خبر فوری

 
 
دیدار رئیس جمهور چین و نخست وزیر پاکستان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای
کد خبر :1348973914

17:22 1398/03/20


برچسب ها : پاکستان, چین, رئیس جمهور, نخست وزیر,

ژینگ هان هوئی معاون وزیر امور خارجه چین در بیانی از دیدار شی جن پنگ رئیس جمهور چین و عمران خان نخست وزیر پاکستان درحاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در شهر بشکیک قرقیزستان و گفتگو در رابطه با امور منطقه و بین المللی و گسترش روابط دوجانبه پاکستان _چین خبر داد.


پکن: به گزارش رازنیوز، ژینگ هان هوئی معاون وزیر امور خارجه چین در بیانی از دیدار شی جن پنگ رئیس جمهور چین و عمران خان نخست وزیر پاکستان درحاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در شهر بشکیک قرقیزستان و گفتگو در رابطه با امور منطقه و بین المللی و گسترش روابط دوجانبه پاکستان _چین خبر داد. وی در پاسخ به سوال مطرح شده توسط نماینده " ای پی پی" در خصوص سفرهای رئیس جمهور چین به قرقیزستان و تاجیکستان بیان داشت: درحال تبادل نظرات درباره دیدارهای دوجانبه مقامات ارشد دو کشور پاکستان و چین هستیم و طی سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به چین نیز علاوه بر مسائل مشترک دوجانبه، گسترش روابط و پایان تروریسم، در خصوص موضوعات منطقه نیز به طور مفصل گفتگویی صورت گرفته بود.
معاون وزیر امور خارجه چین در ادامه بیانات خود با اشاره به تسریع در استحکام روابط دو کشور درپی پروژه یک مسیر و یک جاده، تصریح داشت: همکاری های دوجانبه در زمینه پایان تروریسم نیز بین دو کشور جریان دارند. روابط قوی دو کشور به عنوان نتایجی مثبت درحال نمایان شدن هستند و این امر علاوه بر توسعه و بهبودی اقتصاد دو کشور موجب توسعه و پیشرفت منطقه نیز شده است.
احتمال امضای پیش نویس و قراردادهایی طی سفر های رئیس جمهور چین به قرقیزستان و شهر دوشنبه تاجیکستان درپی شرکت در پنجمین کنفرانس سی آی سی ای وجود دارد.
وی در رابطه با همکاری اقتصادی در جلسه اس سی او گفت: در خصوص بخش مالیات، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل، انرژی، کشاورزی و دیگر بخش ها گفتگو انجام خواهد شد.
در اجلاس سازمان همکاری شانگهای اس سی او، 8 کشور به عنوان اعضای اصلی، 4 کشور به عنوان متغیر و 6 کشور به عنوان شرکای مذاکراتی حضور خواهند داشت. کشورهای: چین، پاکستان، روسیه، هند، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان از اعضای اصلی سازمان هستند که دارای بیش از 20% درصد اقتصاد و جمعیت 40% درصدی بین الملل هستند.

ارسال نظر

 
1