خبر فوری

 
 
دیدار رئیس جمهور پاکستان با فرمانده نیروهای دفاعی کنیا
کد خبر :1098925779

20:14 1400/04/02


برچسب ها : پاکستان و کنیا, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رابرت کاریوکی کیبوچی, فرمانده نیروهای دفاعی کنیا,

ژنرال رابرت کاریوکی کیبوچی فرمانده نیروهای دفاعی کنیا با رئیس جمهور پاکستان دکتر عارف علوی در اسلام آباد دیدار کرد.


 

اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | ژنرال رابرت کاریوکی کیبوچی فرمانده نیروهای دفاعی کنیا با رئیس جمهور پاکستان دکتر عارف علوی در اسلام آباد دیدار کرد. در این دیدار دکتر عارف علوی گفت:  پاکستان روابط خود با کنیا را بسیار ارزشمند می داند و مشتاق گسترش همکاری های دو جانبه در زمینه های تجارت ، اقتصاد و دفاعی است.

وی افزود : برای ارتقا همکاری متقابل پاکستان و کنیا ، هماهنگی در بالاترین سطح سیاسی و نظامی لازم است.

وی گفت : سیاستی که پاکستان در قبال آفریقا دارد، کنیا جزء مهمترین کشور های آفریقایی در منطقه آفریقای شرقی به حساب می آید. پاکستان می خواهد روابط سیاسی ، اقتصادی و دفاعی مستحکم تری را با کنیا برقرار کند.

وی ژنرال رابرت کاریوکی  کیبوچی را از توانایی های صنعت دفاعی پاکستان آگاه کرده و بر لزوم مبادله هیئت های دفاعی برای کشف مناطق مورد علاقه مشترک تأکید کرد.

دکتر عارف علوی با تأکید بر موفقیت پاکستان در مقابله با ویروس کویید 19، گفت:  ملت پاکستان بهترین پروتکل ها و نظم را در این زمینه به نمایش گذاشته اند.

وی ادامه داد:  نقش پاکستان در ایجاد ثبات در آفریقا مثال زدنی است و ارتش پاکستان بیشترین همکاری را در مأموریت های صلح سازمان ملل در آفریقا دارد.

ژنرال رابرت کاریوکی  کیبوچی از توانایی های صنایع دفاعی پاکستان و حرفه ای بودن نیروهای مسلح پاکستان و نقش آنها در ارتقا صلح و امنیت ، به ویژه در آفریقا ، ستایش کرد.

وی بر لزوم ارتقاء همکاری بین نیروهای دو کشور به ویژه در زمینه آموزش نظامی تأکید کرد و گفت: زمینه گسترش همکاری های دفاعی بین دو کشور وجود دارد.

 

ارسال نظر

 
1