خبر فوری

 
 
دیدار رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان
کد خبر :915358249

11:17 1401/06/22


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اتحادیه بین المجالس, رئیس اتحادیه بین المجالس, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

دوآرته پاچکو رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی که در اسلام آباد حضور دارد روز دوشنبه در صدر هیئت عالی رتبه با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دوآرته پاچکو رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی که در اسلام آباد حضور دارد روز دوشنبه در صدر هیئت عالی رتبه با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در خصوص موضوعات مهم سیاسی و امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمد شهباز شریف در این دیدار با بیان اینکه اخبار کذب چالشی بزرگ برای دموکراسی محسوب می‌شود اظهار داشت: حکومت جمهوری علی رغم تمامی نواقص و کاستی‌های خود بهترین نظام حکومتی در سطح جهان شناخته می‌شود.

نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کرد: تغییرات آب و هوایی یکی از بزرگ‌ترین و قوی‌ترین چالش‌های موجود در جهان است، تغییرات آب و هوایی بخشی از حقیقت در زندگی کنونی ماست، ویرانگری‌های ناشی از وقوع سیل نیز به دلیل همین تغییرات اقلیمی در سطح جهان است.

وی با بیان اینکه بحران اقتصادی توانایی پاکستان برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار را دچار تضعیف نموده است عنوان داشت: جامعه جهانی در شرایط به وجود آمده باید وارد میدان شده و به کمک پاکستان برای مقابله با وضعیت موجود در نتیجه وقوع این بلای طبیعی بیاید.

شهباز شریف در ادامه اظهارات خود در دیدار با هیئت عالی رتبه اتحادیه بین‌المجالس خواستار ایفای نقش این اتحادیه در آگاهی بخشی عمومی در سطح جهان در خصوص تغییرات آب و هوایی شد و گفت: اتحادیه بین‌المجالس باید نقش خود برای ایجاد آگاهی عمومی در زمینه تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی و نیز توسعه کمک‌های مالی به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با بحران‌های آب و هوایی ناشی از افزایش دمای کره زمین ایفا نماید. جهان باید از عدالت اقلیمی برای مقابله با این تهدید پیروی کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: حکومت جمهوری علی رغم تمامی نواقص و کاستی‌های خود بهترین نظام حکومتی در سطح جهان شناخته می‌شود که می‌تواند وسیله‌ای برای دستیابی مردم به خواسته‌هایشان باشد.

نخست وزیر پاکستان اخبار جعلی و دروغین را چالشی بزرگ برای نظام جمهوری عنوان نمود.

وی با اشاره به اقدامات هند در منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل این کشور تصریح کرد: اقدامات گسترده هند در نقض حقوق بشر در این منطقه به ویژه اقدام وی در 5 اوت 2019 مبنی بر الحاق این منطقه به اراضی هند چهره پنهان در نقاب جمهوریت را برملا ساخت.

رئیس اتحادیه بین‌المجالس نیز در جریان این دیدار جان باختن تعداد زیادی از شهروندان در نتیجه وقوع سیل در پاکستان را تسلیت گفت و نسبت به خسارت‌های به وجود آمده در زیرساخت‌های شهری در نتیجه این بلای طبیعی ابراز تأسف نمود.

وی با تأیید و حمایت از مواضع پاکستان در خصوص تغییرات آب و هوایی از کشورهای توسعه یافته درخواست نمود استراتژی‌هایی برای کنترل کربن در سطح جهان اتخاذ نمایند.

دوآرته پاچکو همچنین از مجلس ملی پاکستان برگزاری موفقیت‌آمیز سومین سمینار منطقه‌ای مجالس کشور‌های منطقه آسیا- اقیانوسیه جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار تمجید نمود.

وی افزود: این رویداد به هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک خواهد کرد.

 

ارسال نظر

 
1