خبر فوری

 
دیدار رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی با سخنگوی مجلس ملی پاکستان
کد خبر :1465040890

13:43 1401/11/18


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه بین المجالس, دوارته پاچکو, رئیس اتحادیه بین المجالس, سخنگوی مجلس ملی, سخنگوی مجلس ملی پاکستان,

دوارته پاچکو رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی IPU امروز سه شنبه 18 بهمن با راجا پرویز اشرف سخنگوی مجلس ملی پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دوارته پاچکو رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی IPU امروز سه شنبه 18 بهمن با راجا پرویز اشرف سخنگوی مجلس ملی پاکستان دیدار کرد. طرفین در این دیدار بر اهمیت گسترش و تقویت همکاری بین پارلمان ها در کنار دیپلماسی پارلمانی جهت افزایش صلح و ثبات در منطقه تبادل نظر انجام دادند.

سخنگوی مجلس ملی پاکستان در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت بسزای روابط پارلمانی برای مقابله با چالش هایی چون تغییرات اقلیمی، تروریسم و جرائم بین المللی، گفت: ضروری است همکاری نمایندگان مجلس در فراسوی مرزها و شکاف های سیاسی برای یافتن راه حل هایی جهت این مسائل پیچیده و مرتبط انجام یابد.

وی افزود: پارلمان نقش کلیدی در مذاکرات و فرآیندهای جهانی در زمینه دموکراسی، صلح، حقوق انسانی و توسعه پایدار دارد.

رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی ضمن ابراز تاسف عمیق از حادثه تروریستی اخیر در پیشاور، همدردی خود با خانواده های قربانیان را ابراز داشت و گفت: تروریسم یک چالش بزرگ برای جهان است و ضروری است برای حل این مشکلات با یکدیگر همکاری داشته باشیم. وی به سخنگوی مجلس ملی اطمینان داد که موضوع تروریسم در دستور کار کنفرانس آتی IPU قرار خواهد گرفت و این اتحادیه نقش خود را در مبارزه با این تهدید جهانی ایفا خواهد کرد.

سخنگوی مجلس ملی پاکستان ضمن ابراز خرسندی از اطمینان بخشی رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی، بر ضرورت تلاش های جمعی بین المللی جهت مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1