خبر فوری

 
 
دیدار رئیس اتحادیه بین المجالس با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :361907685

11:08 1401/06/21


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اتحادیه بین المجالس, پنجاب, دوارته پاچکو, دیدار, رئیس اتحادیه بین المجالس, رئیس مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی,

دوارته پاچکو رئیس اتحادیه بین المجالس با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دوارته پاچکو رئیس اتحادیه بین المجالس با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار سناتور سلیم رحمان، سناتور دلاور خان، سناتور قاسم صمد خان و مقامات عالی رتبه دیگر حضور داشتند.

دو طرف طی این دیدار برای پویایی بیشتر اتحادیه بین المجالس و همکاری های نهادی بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس مجلس سنای پاکستان طی این دیدار گفت که رئیس اتحادیه بین المجالس با استفاده از نفوذ خود از کشورهای عضو این اتحادیه برای کمک به پاکستان درخواست کمک کند. پس از اتمام مرحله امداد و نجات، مرحله اصلی توانبخشی سیل زدگان پاکستان خواهد بود و نیاز به سرمایه ای هنگفت دارد.

وی افزود: رئیس اتحادیه کشورهای بین المجالس با اعضای این اتحادیه، اهداکنندگان و سازمان های دیگر تماس بگیرد تا روند امدادرسانی و توانبخشی سیل زدگان پاکستان تسریع شود.

وی گفت: پاکستان بر اساس اهداف اتحادیه بین المجالس، متعهد به افزایش امنیت، دموکراسی، حقوق بشر، برابری جنسیتی و توسعه پایدار است. پاکستان نیز از اتحادیه بین المجالس انتظارات زیادی دارد و این اتحادیه باید در مسئله کشمیر و فلسطین نقش خود را ایفا کند.

وی همچنین گفت: بین موضوعات بین المللی، تغییرات آب و هوایی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. تغییرات آب و هوایی در حال اثرگذاری بر جنبه های اقتصادی، توسعه ای و اجتماعی پاکستان است. این یک مسئله جهانی بوده و برای مقابله با آن باید در سطح بین المللی تلاش کرد. سیل های پاکستان جهان را مطلع کرده است. تغییرات آب و هوایی تهدید خطرناکی برای اقتصاد کشورها بوده و لازم است که اتحادیه بین المجالس تلاش هایی در موضوع محیط زیست انجام دهد.

وی طی این دیدار با پیشنهاد تشکیل کارگروه تغییرات آب و هوایی، گفت: پاکستان برای این کارگروه پیشنهادی، آماده هرگونه حمایت و همکاری است و ما آماده ایجاد دبیرخانه این کارگروه پیشنهادی در پاکستان هستیم.

رئیس اتحادیه بین المجالس با استقبال از این پیشنهاد، بررسی شدن آن را تضمین کرد و گفت که نماینگان مجلس می توانند به مردم آگاهی دهند. پاکستان کمتر از یک درصد گازهای گلخانه ای را در زمین منتشر می کند اما بیشترین آثار تغییرات آب و هوایی در این کشور رخ می دهد. چنین سیلی در تاریخ نمونه ندارد.

رئیس مجلس سنای پاکستان سپس گفت: مردم، جامعه مدنی و نهادهای پاکستان در حال امدادرسانی به سیل زدگان هستند. ما از جامعه بین المللی برای کمک به پاکستان تشکر می کنیم. با این حال باید روند امدادرسانی تسریع شود. پاکستان نقش خود را در افزایش امنیت و توسعه جهانی ایفا کرده است.

وی طی این دیدار رئیس اتحادیه بین المجالس را در مورد وظایف مجلس سنا بر اساس قانون اساسی و قوانین کشور، نحوه انتخابات در این مجلس و اهمیت آن آگاه کرد.

وی با تشکر از رئیس اتحادیه بین المجالس برای ابراز همبستگی با مردم پاکستان، گفت که هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی با بلایای طبیعی مقابله کند. وی از رئیس اتحادیه بین المجالس برای بازدید از مناطق سیل زده پاکستان دعوت کرد.

رئیس اتحادیه بین المجالس نیز طی این دیدار گفت: ما با غم و اندوه دولت و مردم پاکستان در این شرایط سخت شریک هستیم. در تمام سطوح برای کمک به پاکستان اقدام خواهیم کرد. در جلسه آتی اتحادیه بین المجالس این موضوع مطرح خواهد شد. همکاری کامل با پاکستان را تضمین می کنم.

ارسال نظر

 
1