خبر فوری

 
 
دیدار دیپلمات های اتحادیه بین المجالس آفریقا با راجا پرویز اشرف در اسلام آباد
کد خبر :226707444

17:16 1401/07/12


برچسب ها : آفریقا, اتحادیه آفریقا, اتحادیه بین پارلمانی, اسلام آباد, پاکستان و آفریقا, دیدار, راجا پرویز اشرف, رواندا,

دیپلمات های اتحادیه بین المجالس آفریقا (IPU) مستقر در اسلام آباد با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دیپلمات های اتحادیه بین المجالس آفریقا (IPU) مستقر در اسلام آباد با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

هدف از این نشست جلب حمایت مجمع ملی اعضای پارلمان آفریقا (IPU) درخصوص پیشنهاد ایجاد صندوق جهانی آب و هوا از طریق تصویب قطعنامه در صد و چهل و پنجمین مجمع عمومی اتحادیه بین المللی پارلمانی بود که از تاریخ 11 الی 15 اکتبر در رواندا برگزار می شود.

راجا پرویز اشرف با بیان اینکه تغییرات آب و هوایی یکی از بزرگترین چالش های قرن بیست و یکم است، افزود: این چالش بزرگ در پاکستان باعث خرابی های فراوانی از جمله تلفات جانی و مالی شده است همچنین کشورهای در حال توسعه در قاره های آسیا و آفریقا باید جهان را از این تهدیدات آگاه کنند.

وی با اظهار اینکه پاکستان درخواست کمک نمی کند، بلکه سهم واقعی خود را می خواهد، افزود: جامعه جهانی برای حمایت از پاکستان به میدان آمد، اما متأسفانه بیشتر صحبت شد تا عمل.

وی با ایجاد سوالی مبنی بر اینکه چرا پاکستان مجبور است بار عمده تغییرات اقلیمی را تحمل کند، با وجود اینکه این وضعیت به دلیل کشورهای آلوده کننده عمده ایجاد شده است؟ گفت: کشورهای توسعه یافته باید مسئولیت شکست خود در کاهش انتشار کربن را بپذیرند.

وی اظهار کرد: مجلس ملی پاکستان در این باره، نامه‌هایی را به تمام پارلمان‌های آفریقا ارسال کرده و خواستار حمایت از پیشنهاد پاکستان شده است که نه تنها برای پاکستان بلکه به نفع خود آنهاست و ایشان از سفرا خواست تا نقش کامل خود را در مبارزه با عدالت اقلیمی ایفا کنند.

در ادامه این نشست، دیپلمات های آفریقایی از پیشنهاد رئیس مجلس حمایت کردند و به او اطمینان دادند که این پیام را برای پیگیری بیشتر به رهبران کشورهای خود خواهند رساند. همچنین در جمع بندی این نشست بیان شد که تغییرات اقلیمی یک مشکل جهانی است و نیازمند راه حل جهانی برای حل این مشکل می باشد.

ارسال نظر

 
1