خبر فوری

 
دیدار دیپلمات جنجالی اسبق آمریکا با عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف در محل اقامت وی
کد خبر :1280752187

13:24 1401/06/21


برچسب ها : آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا, پاکستان و آمریکا, جاسوسی, حزب تحریک انصاف پاکستان, دونالد بلوم, رابین رافائل, سفیر آمریکا, عمران خان, نخست وزیر سابق پاکستان,

رابین رافائل دیپلمات زن جنجالی اسبق آمریکا و تحلیلگر و لابی گر سازمان جاسوسی سیا روز گذشته با عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان در محل اقامت وی در منطقه بنی گالا دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رابین رافائل دیپلمات زن جنجالی اسبق آمریکا و تحلیلگر و لابی گر سازمان جاسوسی سیا روز گذشته با عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان در محل اقامت وی در منطقه بنی گالا دیدار کرد.

به گفته منابع آگاه در این دیدار سناتور شهزاد وسیم از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف نیز حضور داشت، این در حالی است که جزئیاتی از موضوعات مورد گفتگو میان نخست وزیر سابق پاکستان و این دیپلمات جنجالی اسبق آمریکا منتشر نشده است.

همچنین طبق اعلام منابع آگاه، فواد چودری وزیر سابق اطلاع رسانی و نشریه کابینه عمران خان نیز با دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد نیز دیدار و رایزنی داشته است، این دیدار روز پنجشنبه مورخ هشتم سپتامبر در محل سفارت این کشور در اسلام آباد صورت گرفته است.

این دیدارها در حالی صورت می‌گیرد که عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان پس از برکناری از عرصه قدرت، در نطق‌های مختلف خود همواره آمریکا را به مداخله در امور داخلی سیاسی پاکستان و تبانی با احزاب سیاسی اپوزیسیون برای سرنگونی حکومت خود متهم کرده است.

وی پس از سرنگونی دولت خود با سردادن شعارهای ضد آمریکایی و ادعای مبارزه با استعمار و نفوذ غرب در عرصه سیاسی در پاکستان همواره برای جذب مردم و افزودن بر طرف‌داران خود تلاش کرده و سران احزاب حاکم در عرصه قدرت در پاکستان را به تبعیت از غرب به ویژه آمریکا متهم نموده است.

ناگفته نماند رابین رافائل در سال 1993 میلادی مسئولیت معاونت وزارت امور خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا و آسیای میانه را بر عهده داشت.

وی در سال 2015 میلادی به اتهام جاسوسی برای پاکستان از سوی دولت آمریکا مورد پیگرد قرار گرفت، منزل و دفتر وی به اتهام انتقال اطلاعات محرمانه به پاکستان مورد تفتیش و بررسی قرار گرفت.

وی همچنین در سال 1996 میلادی نیز از سوی مسعود شهید قهرمان جهاد ملی افغانستان به جاسوسی برای پاکستان متهم گردید، زیرا رابین رافائل در دیدار با مسعود شهید به وی پیشنهاد پیوستن به طالبان را داده بود.

رابین رافائل به دلیل دیدار با رهبران طالبان در سال ۱۹۹۶ و ارتباط نزدیک با طالبان به «بانوی طالبان» معروف شد.

ارسال نظر

 
1