خبر فوری

 
 
دیدار دیوید مالپس رئیس گروه بانک جهانی با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1066026415

11:14 1401/06/31


برچسب ها : اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, بانک جهانی, پاکستان و بانک جهانی, دیوید مالپس, رئیس بانک جهانی, سیل زدگان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نیویورک, کمک مالی,

دیوید مالپس رئیس گروه بانک جهانی و هیئت همراه روز گذشته با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار نمود.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| دیوید مالپس رئیس گروه بانک جهانی و هیئت همراه روز گذشته با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار نمود.

بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری پاکستان، دو طرف در این دیدار پیرامون طرح‌های مشترک جاری در پاکستان در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، کشاورزی، توسعه شهری و روستایی، خدمات اجتماعی و توسعه اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار از همکاری‌های بانک جهانی با پاکستان تمجید نمود و با اشاره به تقویت اقتصاد، ثبات در قیمت‌ها و نیز ثبات در بخش‌های خارجی و مالی به تشریح اقدامات دولت برای تدوین سیاست‌های اقتصادی در این زمینه پرداخت.

وی افزود: دولت در حال تلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی و نیز جذب منابع مالی از جامعه جهانی جهت مقابله با تأثیرات منفی تغییرات آب و هوا بر اقتصاد کشور و مردم است.

شهباز شریف سپس گزارشی از برآوردهای صورت گرفته از خسارت ناشی از وقوع سیل سهمگین اخیر در پاکستان را به رئیس بانک جهانی ارائه داد و از اختصاص کمک 372 میلیون دلاری این نهاد مالی برای سیل زدگان پاکستان تقدیر و تشکر نمود.

نخست وزیر پاکستان در ادامه اظهارات خود در این دیدار خاطرنشان کرد: پاکستان علی رغم نقش بسیار ناچیز خود در تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی بیشترین تأثیر را از این پدیده پذیرفته است.

دیوید مالپس رئیس گروه بانک جهانی نیز در این دیدار ضمن ابراز تأسف در خصوص ویرانی‌ها و تلفات ناشی از سیل مهیب اخیر در پاکستان تصریح کرد: پاکستان باید توجه خود را بر روی بازسازی با استفاده از همکاری‌های مشترک جامعه جهانی متمرکز نماید. بانک جهانی آماده همکاری با پاکستان جهت بازسازی مناطق آسیب دیده و احیای زندگی در این مناطق است.

وی همچنین نسبت به اختصاص مبلغ 850 میلیون دیگر برای امدادرسانی فوری به مردم سیل زده پاکستان وعده داد.

هر دو طرف همچنین توافق کردند که برای بهبود حکومت و خدمات در پاکستان از طریق اصلاحات نهادی با یکدیگر همکاری کنند.

ارسال نظر

 
1