خبر فوری

 
 
دیدار دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان با همتای ترکیه ای خود
کد خبر :659141893

10:15 1397/08/09


برچسب ها : پاکستان, ترکیه, رجب طیب اردوغان, عارف علوی,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان روز گذشته به دعوت رئیس جمهور ترکیه به منظور شرکت در مراسم نود و پنجمین سالروز جمهوری ترکیه و نیز افتتاح فرودگاه جدید استانبول طی یک سفر 3 روزه وارد استانبول شد.


 

استانبول:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان روز گذشته به دعوت رئیس جمهور ترکیه به منظور شرکت در مراسم نود و پنجمین سالروز جمهوری ترکیه و نیز افتتاح فرودگاه جدید استانبول طی یک سفر 3 روزه وارد استانبول شد.

بر اساس جزئیات گزارش منتشر شده،دکتر عارف علوی پس از حضور در استانبول با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه و افزایش همکاری در زمینه های تجارتی و بازرگانی رایزنی کردند.

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با اظهار امیدواری نسبت به حضور سرمایه گذاران ترکیه ای در پاکستان خواهان افزایش سرمایه گذاری شرکت های ترکیه ای در سطوح مختلف تجاری و صنعتی در پاکستان شد.

دکتر عارف علوی در ادامه با اشاره به تفاهمنامه تجارت آزاد میان دو کشور نسبت به افزایش سطح روابط تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار با تبریک به عارف علوی برای منتخب شدن به عنوان ریاست جمهوری پاکستان،نسبت به افزایش همکاری میان دو کشور همراه با روی کار آمدن دولت جدید در پاکستان اظهار امیدواری کرد.

دکتر عارف علوی در ادامه با تقدیر از استقبال پرشور و پر مهر مقامات ترکیه،از رئیس جمهور ترکیه برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

دکتر عارف علوی پیش از عزیمت به ترکیه در نشست خبری با خبرنگاران در فرودگاه اسلام آباد گفت:آنکارا یک دوست بسیار مهم برای اسلام آباد است و ترکیه علاوه بر موضوع کشمیر در دیگر مسائل نیز همیشه در کنار پاکستان بوده است.

وی افزود:مردم ترکیه دوست و برادر ما هستند،زحمات و تلاش های مردم ترکیه برای پیاده سازی جمهوریت بسیار قابل ستایش است.

ارسال نظر

 
1