خبر فوری

 
 
دیدار دکتر سعید الغفلی در راس هیئت کمیسیون آزاد حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1082044507

13:56 1400/05/15


برچسب ها : ارتش هند, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, جامو و کشمیر, حقوق بشر, عمران خان, مردم کشمیر, نخست وزیر پاکستان, هند, کشمیر اشغالی,

هیئت کمیسیون آزاد حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی به رهبری دکتر سعید الغفلی با حضور در ساختمان نخست وزیری پاکستان با عمران خان نخست وزیر دیدار کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت کمیسیون آزاد حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی به رهبری دکتر سعید الغفلی با حضور در ساختمان نخست وزیری پاکستان با عمران خان نخست وزیر دیدار کردند.

براساس اعلامیه منتشر شده از سوی دفتر روابط عمومی نخست وزیر پاکستان، عمران خان در این دیدار ضمن ابراز نگرانی عمیق در خصوص نقض شدید حقوق بشر در جامو و کشمیر که در دو سال اخیر افزایش داشته است، هیئت را از اقدامات یکجانبه و غیرقانونی هند در کشمیر پس از تاریخ 5 اوت 2019 میلادی – 14 مرداد 1398 و افزایش مشکلات و مصیبت های مردم کشمیر مطلع ساخت و گفت: مردم جامو و کشمیر اشغالی خواهان حق مسلم خود یعنی حق تعیین سرنوشت خود هستند که طبق قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به آنها وعده داده شده است. وی افزود: مردم کشمیر با جنایاتی چون قتل های خارج از محدوده قانونی، زندان های بی جا، خشونت و زخمی کردن روبرو هستند، تعداد زیادی از جوانان کشمیری به دلیل استفاده زیاد ارتش هند از سلاح های ساچمه ای ، توانایی بصری خود را از دست داده اند، اما هند با وجود استفاده از تمامی اقدامات، نتوانسته امید و حس کشمیری ها را تغییر دهد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه صحبت های خود، مسائل کشمیر و فلسطین را بی عدالتی بزرگ تاریخی توصیف کرد و ضمن تاکید بر اینکه سازمان همکاری اسلامی و جهان باید جهت بهبود اوضاع نقش خود را ایفا کنند، اظهار داشت: از طریق جبر و زور سعی می شود تا کشمیری ها دست از مطالبه آزادی خود بردارند و به این صورت آنها را هدف قرار می دهند، مردم مظلوم کشمیر اشغالی به همراه حق خودمختاری، از آزادی مذهبی نیز محروم مانده اند و آنها به دلیل تغییر نسبت جمعیتی در منطقه اشغالی نگران از دست دادن هویت و اکثریت خود هستند و این اقدام هند منافی با کنوانسیون چهارم ژنو و جنایت جنگی است.

عمران خان از کمیسیون آزاد حقوق بشر بابت برجسته سازی اقدامات نقض حقوق بشر طرح ریزی شده و گسترده هند در کشمیر اشغالی، تشکر کرد و گفت: دیدگاهای کمیسیون به عنوان یک نهاد مستقل با واقعیتهای موجود مطابقت دارد. وی همچنین بر ضرورت تجدید نظر هند در خصوص اقدامات یکطرفه 5 اوت 2019 و توقف فوری نقض حقوق بشر تاکید کرد.

نخست وزیر در ادامه با اشاره به روند فزاینده اسلام هراسی، بر جامعه اسلامی تاکید کرد تا به صورت مشترک به مقابله با آن بپردازند.

ناگفته نماند هیئت کمیسیون باتوجه به تصمیمات شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی OIC برای بررسی وضعیت وخیم حقوق بشر در کشمیر اشغالی از اسلام آباد و کشمیر آزاد (پاکستان) بازدید می کنند.

شایان ذکر است هیئت پس از دیدار با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و عمران خان نخست وزیر پاکستان، با بالگرد نظامی به سمت مظفر آباد پایتخت کشمیر آزاد حرکت کردند.

ارسال نظر

 
1