خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| تاد دی رابینسون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور بین المللی مواد مخدر و اجرای قانون که از روز گذشته در پاکستان حضور دارد، در ادامه روند دیدارهای خود با مقامات کشور میزبان، با رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان دیدار کرد.

براساس گزارش منتشر شده از این دیدار، در این نشست علاوه بر گفتگو در مورد امور مرتبط با دو کشور پاکستان و آمریکا، مناسبات مورد علاقه مشترک و مبارزه با فساد مالی، جلوگیری از قاچاق و قاچاق انسان، درپی تکمیل 75 مین سال روابط دیپلماتیک میان دو کشور ابراز اطمینان شد. هر دو طرف بر ضرورت گفتگوی گسترده برای ارتقای روابط پاکستان و آمریکا تاکید کردند.

گفتنی است در این دیدار سفیر منتخب آمریکا برای پاکستان، مقامات ارشد سفارتخانه آمریکا و همچنین مقامات وزارت امور خارجه پاکستان حضور داشتند.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا طی گفتگوی خود با برجسته سازی روابط دیرینه و همه جانبه میان دوکشور، اقدامات صورت گرفته توسط پاکستان در زمینه مبارزه با فساد مالی و مواد مخدر را قابل تعریف توصیف کرد و گفت: از تکمیل 40 سال روابط اداره مبارزه با مواد مخدر دو کشور خوشحالیم و به کمک های فنی و مالی به پاکستان برای پیشگیری از مواد مخدر ادامه خواهیم داد.

وزیر کشور پاکستان با بیان اینکه پاکستان به روابط خود با آمریکا اهمیت بسزایی می دهد و ایالات متحده بزرگ ترین شریک تجاری پاکستان است، اظهار داشت که با توافق تمامی اعضا در پارلمان جهت مبارزه با فساد مالی قانون وضع کرده ایم، و این امر منجر به پیدا شدن روزنه امیدی برای خروج پاکستان از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی FATF شد. در ستاد آژانس تحقیقات فدرال FIA یک بخش مبارزه با پولشویی راه اندازی شده است. پاکستان به 34 دستورالعمل ابلاغی از سوی اف ای تی اف عمل کرده است که تا اکتبر از فهرست خاکستری خارج خواهیم شد.

وی خاطر نشان ساخت که آژانس تحقیقات فدرال پاکستان نقش کلیدی در زمینه مبارزه با قاچاق غیرقانونی انسان ایفا کرده و گارد ساحلی پاکستان نیز نقش موثری در مهار قاچاق مواد مخدر از طریق دریا را ایفا نموده است.

ارسال نظر

 
1