خبر فوری

 
 
دیدار دبیرکل لیگ جهانی مسلمانان با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :2021869111

15:58 1400/02/20


برچسب ها : اسلام هراسی, پاکستان و عربستان سعودی, دبیرکل لیگ جهانی مسلمانان, عمران خان, لیگ جهانی مسلمانان, محمد العیسی, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در ادامه دیدار با شخصیت ها و مقامات سازمان های مختلف در عربستان سعودی، با محمد العیسی دبیرکل سازمان لیگ جهانی مسلمانان در شهر مکه مکرمه دیدار نمود.


مکه مکرمه: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان در ادامه دیدار با شخصیت ها و مقامات سازمان های مختلف در عربستان سعودی، با محمد العیسی دبیرکل سازمان لیگ جهانی مسلمانان در شهر مکه مکرمه دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مسائل مختلف مربوط به جهان اسلام و لزوم مقابله با اسلام هراسی در سطح جهان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در جریان این دیدار اظهار داشت: هیچگاه اجازه اظهار نظریه های نژاد پرستانه و یا اهانت به شخصیت های ادیان و مذاهب مختلف با سوء استفاده از حق آزادی بیان را نخواهیم داد.

وی افزود: جامعه جهانی باید تعهد مشترک خود علیه عدم بردباری و تحریک پیروان مذاهب مختلف بر اساس اعتقادات و نظریه های مذهبی نشان دهد و برای همزیستی مسالمت آمیز باهم همکاری کنند.

نخست وزیر پاکستان با تمجید از تلاش های لیگ جهانی مسلمانان در زمینه حقوق بشر در نقاط مختلف دنیا تاکید نمود لیگ مسلمانان همراه با انجام این اقدامات چهره واقعی اسلام را به جهانیان ارائه دهد و در زمینه تقریب بین الادیان و بین المذاهب فعالیت و تلاش نماید.

عمران خان در ادامه این دیدار با اشاره به اهمیت مقابله با اسلام هراسی ابراز امیدواری نمود جهان اسلام این موضوع را به عنوان یک چالش و مسئله مشترک مورد توجه قرار دهد، آزادی بیان نیازمند توجه و رعایت قوانین بین المللی است و هیچ فردی حق اهانت به شخصیت ها و اماکن مذهبی تحت آزادی بیان را ندارد، نباید نظریه های نژاد پرستانه در سطح جهان پرورش و رشد پیدا کند.

نخست وزیر پاکستان بر لزوم رفع شکاف در درک اسلام هراسی تاکید ورزید و از دبیرکل لیگ جهانی مسلمانان درخواست نمود تمامی اقشار جامعه غرب از جمله مراکز آموزشی، انجمن ها و نهادهای اجتماعی، دانشمندان و سیاستمداران را در این خصوص آگاه سازند.

عمران خان در ادامه این دیدار ضمن محکوم نمودن شدید حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان بار دیگر بر درخواست خود از جامعه جهانی برای انجام اقدامات موثر بر تامین امنیت مردم فلسطین تاکید ورزید، وی همچنین از سازمان همکاری اسلامی نیز خواستار ایفای نقش موثر برای مقابله با وضعیت وخیم در فلسطین شد.

محمد العیسی دبیرکل سازمان لیگ جهانی مسلمانان نیز در این دیدار با تقدیر از تعهد نخست وزیر پاکستان در برپایی اتحاد میان امت مسلمان ابراز داشت: وی از جایگاه ویژه ای در جهان اسلام برخوردار است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت مناسبات دوستانه میان پاکستان و عربستان سعودی سفر موفقیت آمیز نخست وزیر پاکستان به عربستان سعودی را به وی تبریک گفت.

ارسال نظر

 
1