خبر فوری

 
دیدار دبیرکل شورای وحدت ملی پاکستان با سفیر عراق
کد خبر :1145943453

12:51 1401/09/11


برچسب ها : اسلام آباد, بغداد, پاکستان و عراق, تجارت, جماعت اسلامی پاکستان, حامد عباس, زائران, زائران پاکستانی, سفیر عراق, شورای وحدت ملی, صدور روادید, لیاقت بلوچ,

لیاقت بلوچ نایب امیر جماعت اسلامی پاکستان و دبیرکل شورای وحدت ملی پاکستان در صدر یک هیئت با حامد عباس سفیر کشور عراق در اسلام آباد دیدار کرد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| لیاقت بلوچ نایب امیر جماعت اسلامی پاکستان و دبیرکل شورای وحدت ملی پاکستان در صدر یک هیئت با حامد عباس سفیر کشور عراق در اسلام آباد دیدار کرد. رهبران مرکزی چون عارف حسین واحدی، پیر صفدر گیلانی، مفتی گلزار نعیمی، علامه سید ثاقب اکبر، سید ناصر شیرازی، پیر عبدالشکور نقشبندی، مفتی معرفت شاه و شاهد شمسی در این هیئت دیدار کننده حضور داشتند.

لیاقت بلوچ در صحبت خود با بیان اینکه مردم پاکستان با کشور برادر اسلامی عراق رابطه اسلامی وفرهنگی کهن دارند، گفت: به دلیل شهدای کربلا، شیخ عبد القادر جیلانی، امام ابوحنفیه و مراکز علمی، دوستی پاکستان و عراق پیوندی بسیار عمیق و محکم دارد. توافق بر سر تشکیل دولت پس از درگیری بزرگ در این کشور را به مردم عراق تبریک می گوییم، موضع قوی عراق در مورد آزادی فلسطین و دولت نامشروع اسرائیل خوشایند است.

وی افزود: قدرت های استثماری انواع دسیسه ها را برای تجزیه عراق استفاده کردند اما مردم این کشور ضمن خنثی سازی تاکتیک های این چنینی، اتحاد را حفظ کردند. وی در ادامه اتحاد امت اسلامی را علاج مسائل کشمیر، فلسطین، یمن، سوریه و افغانستان عنوان کرد و اظهار داشت که عراق در این راستا نقش تاریخی در خوشایند ساختن روابط عربستان سعودی و ایران را ایفا کند که این امر برای جهان اسلام بسیار مفید خواهد بود.

دبیرکل شورای وحدت ملی پاکستان در ادامه سخنان خود افزایش حجم تجارت میان دو کشور پاکستان و عراق را امری ضروری برای استحکام مناسبات اقتصادی فیمابین توصیف کرد و با بیان اینکه پاکستان بازار عمده برنج، محصولات نساجی و مصالح و مواد ساختمانی است، گفت: عراق برای دستیابی به نیروی کار می تواند همچون گذشته دروازه های خود را به روی مردم پاکستان باز کند. اقدامات ویژه ای برای حل مشکلاتی که زائران پاکستانی با آن مواجه هستند من جمله صدور روادید، انجام شود.

سفیر کشور عراق، اتحاد تمامی مذاهب دینی در پاکستان را خوشایند خواند و گفت: مردم عراق با قدرت های استثماری مواجه هستند و به طور مداوم درحال مقاومت جهت آزادی و استقلال خود می باشند. تنها اتحاد جهان اسلام است که می تواند توطئه های علیه مسلمانان را با شکست مواجه کند. دولت عراق درحال کار برای افزایش قابل توجه حجم تجارت با پاکستان می باشد، جهان اسلام مانند یک پیکر واحدی است که تمامی مشکلات و درد های آن باهم هستند.

وی افزود: تبادل هیئت های دانشگاهی و نوجوانان میان دو کشور برادر باعث کمک جهت تقویت و تعمیق بیشتر مناسبات دوطرفه می شود. دولت عراق درحال انجام اقدامات جدی برای حل مشکلات زائران است و از دلایل اصلی مشکلات زائران، قاچاق انسان و اپراتورهای تور جعلی می باشند. هر دو کشور باید برای رهایی از این فعالیت شنیع کوشا باشند. گفتنی است سفرا و علمای شیعه و سنی برای شرکت در کنفرانس اتحاد امت دعوت شدند.

ارسال نظر

 
1