خبر فوری

 
 
دیدار دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :342604927

16:41 1401/02/11


برچسب ها : اسلام آباد, دبیر کل سازمان همکاری اسلامی, دیدار, سازمان همکاری اسلامی, سیاست خارجی, گفتگو, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان بر تعهد دولت خود مبنی بر ارتقای منافع امت اسلامی اولویت اول سیاست خارجی پاکستان است، تاکید کرد و گفت: پاکستان به عنوان یکی از اعضای مهم شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی، به دنبال ایفای نقش فعال در مسائل مربوط به منافع و حل نگرانی های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی می باشد.

نخست وزیر پاکستان از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به دلیل حمایت صریح و تزلزل ناپذیرش از مسئله مهم جامو و کشمیر تشکر کرد و از سازمان ملل متحد خواست تا تلاش های دیپلماتیک خود را در جهت راه حلی صلح آمیز و پایدار برای مناقشه جامو و کشمیر مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و آرمان های مردم کشمیر ایفا کند.

شهباز شریف افزود: بایستی تلاش های مشترک برای توقف تجاوزات جاری اسرائیل اشغالگر به مسجد الاقصی و دیگر اراضی اشغالی فلسطین آغاز گردد. همچنین اسرائیل حق ندارد مسجد الاقصی را بین افراد خاص یا مذاهب مختلف تقسیم کند.

ایشان همچنین بر ضرورت کمک های بشردوستانه فوری به مردم افغانستان تاکید کردند و گفتند: OIC باید تلاش های خود را جهت مقابله با مشکل رو به رشد اسلام هراسی در سطح جهانی تشدید کند.

در ادامه، حسین ابراهیم طه به شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به مناسبت تصدی پست جدید تبریک گفت و بر نقش فعال و مهم این کشور به عنوان یکی از اعضای موسس سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد.

وی همچنین بر حمایت سازمان همکاری اسلامی در خصوص حل و فصل مسالمت آمیز و عادلانه مناقشه جامو و کشمیر مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید و عزم خود را جهت همکاری با پاکستان در موضوعات کلیدی پیش روی امت اسلامی به ویژه فلسطین، افغانستان و اسلام هراسی ابراز کرد.

ارسال نظر

 
1