خبر فوری

 
 
دیدار دبیر کل سازمان ملل متحد با شهباز شریف و شرکت در نشست مشترک مطبوعاتی
کد خبر :176441193

16:29 1401/06/18


برچسب ها : آنتونیو گوترش, اسلام آباد, بلاول بوتو زرداری, دبیر کل سازمان ملل متحد, شهباز شریف, مریم اورنگزیب, نخست وزیر پاکستان, نشست مطبوعاتی,

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در پی سفر به اسلام آباد پاتیتخت پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در پی سفر به اسلام آباد پاتیتخت پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد همچنین بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه و مریم اورنگ زیب وزیر اطلاع رسانی پاکستان نیز در این مراسم حضور داشتند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد و محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان پس از دیدار و گفتگو، در نشست مشترک مطبوعاتی شرکت به عمل آوردند.

آنتونیو گوترش با تاکید بر اینکه مسئولیت جامعه بین المللی است که از پاکستان برای غلبه بر چالش فاجعه بار سیل حمایت کامل کند، گفت: پاکستان سهم ناچیزی در انتشار گازهای گلخانه ای جهانی دارد اما یکی از کشورهایی است که بطور شدید مورد تاثیرات تغییرات آب و هوایی قرار گرفته است.

وی افزود: کشورهای توسعه یافته بایستی انتشار گازهای سمی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و باید به کشورهایی که برای مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی نیاز به سرمایه گذاری دارند، کمک کنند.

آنتونیو گوترش با قدردانی از سخاوت پاکستانی ها در قبال پناهجویان افغان، گفت: کشور پاکستان در قلب ما جا دارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز همبستگی با سیل زدگان و قدردانی درخصوص ادامه عملیات امداد و نجات در مناطق آسیب دیده بیان کرد: ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا جامعه بین المللی را در مورد وضعیت فعلی پاکستان آگاه کنیم و سیستم سازمان ملل را به طور کامل در جهت کمک به پاکستان بسیج خواهیم کرد.

شهباز شریف در ادامه این نشست مطبوعاتی با بیان دیدگاه های خود از دبیرکل سازمان ملل متحد به خاطر پیام همبستگی و ارائه کمک به مردم پاکستان تشکر کرد و گفت: دولت‌های فدرال و ایالاتی، از جمله نیروهای مسلح، و احزاب مربوطه با کمک یکدیگر برای نجات 30 میلیون آسیب دیده ناشی از سیل در پاکستان کمر همت بسته اند.

وی ادامه داد: تلاش‌های امداد و نجات ما در حال انجام است و مردم به مکان‌های امن‌تر منتقل شده‌اند همچنین ارائه خدمات از جمله، غذا و چادر در حال تحویل به قربانیان و آسیب دیدگان می باشد.

وی در پایان این نشست مشترک مطبوعاتی از کشورها و سازمان های مختلف در خصوص کمک به پاکستان در این دوران سخت و دشوار تشکر و قدردانی به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1