خبر فوری

 
 
دیدار دبیر کل سازمان ملل متحد با رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1268400672

14:31 1398/11/29


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, دبیر کل سازمان ملل متحد, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد رهبری پویای آنتونیو گوترش و خدمات او در خصوص پناهندگان در سراسر جهان را مورد ستایش قرار داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ستایش از رهبری پویای آنتونیو گوترش و خدمات او در خصوص پناهندگان در سراسر جهان، گفت: امیدوارم شرکت در کنفرانس بین المللی "پناهجویان افغان" در اسلام آباد، موجب متمرکز شدن هرچه بیشتر توجه ها به سمت این موضوع شود.

رئیس جمهور پاکستان با ابراز خدمات و فعالیت های اسلام آباد در خصوص میزبانی از مهاجران افغان و تامین امنیت اقتصادی و سیاسی در 40 سال گذشته برای این پناهندگان، گزارشی از تلاش های پاکستان برای عبور از تغییرات آب و هوایی و پیشرفت پایدار ارائه کرد . وی با گفتگو در خصوص جنایات هند در کشمیر اشغالی طی چندین ماه گذشته، از دبیر کل سازمان ملل خواستار ایفای نقش مهم خود شد و گفت: این وظیفه سازمان ملل است که وعده های خود با مردم کشمیر را تحقق بخشد. عارف علوی ضمن متعهد شدن به ادامه روند همکاری های اسلام آباد برای برپایی امنیت در افغانستان، خدمات پاکستان در عملیات صلح سازمان ملل را یاد آور شد.

دبیر کل سازمان ملل در این بین با تقدیر از میزبانی 40 ساله پاکستان با روی گشاده از مهاجران افغان، این اقدام را نایاب توصیف کرد و افزود: بابت پیروزی در مبارزه با تروریسم نیز به ملت پاکستان تبریک میگویم.

ارسال نظر

 
1