خبر فوری

 
 
دیدار دبیر کل انجمن سارک با عمران خان نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1147123307

16:24 1400/10/03


برچسب ها : اسلام آباد, دولت پاکستان, دیدار, سارک, سیالکوت, عمران خان, گفتگو, نخست وزیر پاکستان, همکاری دوجانبه,

ایسالا روان وراکونسه دبیر کل انجمن همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (SAARC) در حاشیه سفر خود به پاکستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | ایسالا روان وراکونسه دبیر کل انجمن همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (SAARC) در حاشیه سفر خود به پاکستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، نخست وزیر پاکستان از تلاش های دبیرکل جهت ارتقاء انجمن سارک قدردانی کرد و همچنین وی را از حمایت مستمر دولت پاکستان در خصوص تقویت بیشتر همکاری های منطقه ای تحت سارک اطمینان داد.

نخست وزیر پاکستان حادثه سیالکوت را به شدت محکوم کرد و درگذشت پریانتا کومارا را تسلیت گفت و افزود: هیچ توجیهی برای چنین اقداماتی وجود ندارد و اقدامات لازم برای محاکمه اشرار انجام شده است.

عمران خان با تکرار بر تعهد پاکستان در بهره مندی متقابل از اهداف و مقاصد منشور سارک، تاکید کرد و گفت: انجمن سارک می تواند محیط مساعدی را برای بهبود اقتصادی همچنین تغییر استانداردهای زندگی مردم جنوب آسیا فراهم کند.

عمران خان همچنین بر لزوم تقویت همکاری ها در راستای منافع مشترک، به ویژه در رسیدگی به تغییرات آب و هوایی، آموزش، کاهش فقر، ادغام انرژی و چالش های بهداشتی تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرد که میزبانی اجلاس انجمن سارک پس از رفع موانع مصنوعی، در پاکستان برگزار شود.

در پایان، دبیرکل انجمن سارک از راهنمایی های نخست وزیر در مورد مسائل مربوط به انجمن تشکر کرد و به او اطمینان داد که سارک به تلاش های خود برای تقویت بیشتر همکاری میان کشورهای عضو که به نفع همه کشورهای منطقه جنوب آسیا است، ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

 
1