خبر فوری

 
 
دیدار خداحافظی کمیساریای عالی کانادا با وزیر قانون و دادگستری پاکستان
کد خبر :1753238509

09:59 1401/07/06


برچسب ها : پاکستان و کانادا, دولت فدرال پاکستان, وزیر دادگستری پاکستان, وزیر قانون و دادگستری پاکستان, کمیساریای عالی کانادا,

کمیساریای عالی کانادا روز گذشته با وزیر قانون و دادگستری دولت فدرال پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| کمیساریای عالی کانادا روز گذشته با وزیر قانون و دادگستری دولت فدرال پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ویندی گلمور کمیساریای عالی کانادا در پایان مأموریت دیپلماتیک خود با سناتور اعظم نذیر تارر وزیر قانون و دادگستری دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره قانون سازی در زمینه‌های گوناگون به ویژه در خصوص کودک همسری به صورت مفصل به بحث و تبادل نظر پرداختند، مقامات دو کشور همچنین به بررسی وضعیت اقتصادی پاکستان پرداختند.

نذیر اعظم تارر در جریان این دیدار ابراز داشت: پاکستان به صورت هم‌زمان با چالش‌های سیاسی، اقتصادی و جهانی مواجه است، مشکلاتی که سیل زدگان دچار آن هستند به صورت کامل به جهانیان نشان داده نشده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش گردشگری پاکستان گفت: بخش گردشگری پاکستان از ظرفیت زیادی جهت توسعه و ارتقا برخوردار است، متأسفانه جنگ در افغانستان خسارت‌های گسترده‌ای به کشور ما وارد آورده است.

وزیر قانون پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در جریان این دیدار به تشریح ویرانی‌های ناشی از وقوع سیل اخیر در پاکستان پرداخت و گفت: مشکلاتی که سیل زدگان دچار آن هستند به صورت کامل به جهانیان نمایش داده نشده است، پاکستان به صورت هم‌زمان با چالش‌های سیاسی، اقتصادی و جهانی مواجه است و جمعیت رو به افزایش پاکستان نیز یکی از همین چالش‌هاست.

وی افزود: بروز وضعیت بحرانی در اثر وقوع سیل در پاکستان باعث کاهش تولیدات کشاورزی شده است و ما در حال حاضر در برهه‌ای حساس در زمینه تولیدات کشاورزی به سر می‌بریم؛ زیرا تمامی مزارع کشاورزی در اثر وقوع سیل نابود شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تمامی مشکلات حل و ما سوی آینده گام برداریم، پاکستان از ظرفیت‌های ویژه‌ای جهت سرمایه گذاری برخوردار است و ما در حال تدوین قوانین مرتبط جهت تسهیل سرمایه گذاری خارجی در پاکستان هستیم.

نذیر اعظم تارر در پایان با اشاره به روابط دوستانه میان پاکستان و کانادا عنوان داشت: مردم پاکستان همواره نسبت به ما لطف داشته‌اند.

ویندی گلمور کمیساریای عالی کانادا نیز در جریان این دیدار نسبت به بروز سیل و برجا گذاشتن ویرانی‌های گسترده در پاکستان ابراز تأسف نمود.

وی گفت: جنگ در اوکراین باعث شده است اروپا نیز با کاهش تولید محصولات کشاورزی مواجه گردد.

ارسال نظر

 
1