خبر فوری

 
 
دیدار خداحافظی سفیر عمان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1869526075

19:47 1401/09/16


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عمان, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سفیر عمان, همکاری دوجانبه,

الشیخ دکتر محمد عمر احمد المرحون سفیر عمان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار خداحفظی و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | الشیخ دکتر محمد عمر احمد المرحون سفیر عمان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار خداحفظی و گفتگو کرد.

در این دیدار، دکتر عارف علوی ضمن تاکید بر گسترش حجم روابط تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه، بیان کرد: پاکستان و عمان دارای تاریخ، میراث فرهنگی، ارزش ها، ایمان، سنت ها و جغرافیای مشترک هستند و در بسیاری از زمینه ها همکاری استراتژیکی دارند.

وی افزود: بایستی حجم مبادلات تجاری دو کشور که سالانه 653 میلیون دلار است افزایش یابد همچنین هر دو کشور بایستی موضوع امکانات خدمات کشتی را مورد بحث و بررسی قرار بدهند زیرا، خدمات کشتی صادرات محصولات و اقلام غذایی پاکستان را به خاورمیانه تسهیل و به توسعه تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور کمک می کند.

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار به روند رو به رشد آزار و اذیت اقلیت ها به ویژه مسلمانان در هند و افزایش حوادث خشونت آمیز اسلام هراسی و جنایات نیروهای هندی علیه کشمیری های بی گناه در جامو و کشمیر اشغالی اشاره کرد و گفت: جامعه بین المللی بایستی به آزار و اذیت اقلیت ها و اسلام هراسی در هند متمرکز گردد و از نفوذ خود برای حل مناقشه جامو و کشمیر مطابق با قطعنامه های شورای امنیت و آرمان های مردم کشمیر استفاده کند.

ارسال نظر

 
1