خبر فوری

 
 
دیدار خداحافظی سفیر سوئیس با رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :682970879

10:49 1401/04/10


برچسب ها : اسلام هراسی, افراط گرایی, پاکستان و سوئیس, تجارت آزاد, تفاهمنامه تجارت آزاد, دکتر عارف علوی, دیدار خداحافظی, رئیس جمهور پاکستان, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر سوئیس, هند,

بیندکت دی سرجت سفیر سوئیس در اسلام آباد با حضور در ساختمان ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور دیدار خداحافظی انجام داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| بیندکت دی سرجت سفیر سوئیس در اسلام آباد با حضور در ساختمان ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور دیدار خداحافظی انجام داد.

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار بر لزوم امضای هرچه سریعتر توافقنامه تجارت آزاد بین پاکستان و سوئیس پس از مشورت دوجانبه با ذینفعان تاکید کرد و گفت که امضای این توافقنامه باعث ایجاد چارجوب منظم همکاری سریع و بهتر در بخش های تجارت و اقتصاد می شود.

وی افزود: جامعه جهانی باید به صورت جدی روند فزاینده اسلام هراسی و افراط گرایی در هند را مورد بررسی قرار داده و اقدامات موثری جهت توقف وقایع خشونت آمیز ناشی از اسلامی هراسی و تهدید اقلیت ها در هند را انجام دهد. با پناهندگان از هر نقطه از جهان باید به طور یکسان برخورد شود و باید بدون تبعیض نژادی، رنگ یا دین، تسهیلات و پناه داده شود.

دکتر عارف علوی همچنین تاکید داشت تا جامعه جهانی برای کاهش ناآرامی و تنش در کشورهای درگیر گام های عملی بردارد، و برای ایجاد صلح در چنین کشورهایی باید فضای مناسب ایجاد شود تا بتوان از پناهنده شدن اتباع چنین کشورهایی جلوگیری شود. وی اظهار داشت که با کاهش تعداد پناهندگان می توان فشار بر کشورهای میزبان را کم کرد.

رئیس جمهور پاکستان با ابراز این موضوع که کشورش می تواند از تجربیات سوئیس در زمینه های گردشگری بهره مند شود، ابراز امیدواری کرد که سفیر در پایان ماموریتش در پاکستان برای استفاده کامل از ظرفیت های همکاری گردشگری دو کشور تلاش خواهد کرد. وی گفت: پاکستان برای مشارکت بلند مدت خود با سوئیس در اقتصاد و تجارت ارزش قائل است. پاکستان عملکرد سوئیس در توسعه و رشد اقتصادی و اجتماعی پاکستان را مورد ستایش قرار می دهد.

وی در ادامه ضمن تمجید از تلاش های سفیر سوئیس در فضای مجازی برای ترویج و پخش تصویر نرم از پاکستان، گفت: سوئیس ششمین سرمایه گذار بزرگ در بخش های فرآوری مواد غذایی، داروسازی، شیمیایی و مهندسی پاکستان می باشد.

ارسال نظر

 
1