خبر فوری

 
 
دیدار خداحافظی سفیر ترکیه با رانا ثناءالله وزیر کشور پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1967435892

15:13 1401/04/03


برچسب ها : احسان مصطفی برتکل, پاکستان و ترکیه, دیدار خداحافظی, رانا ثناء الله, سفیر ترکیه, وزیر کشور پاکستان,

احسان مصطفی یاردکل سفیر ترکیه در پاکستان با رانا ثناءالله وزیر کشور پاکستان در اسلام آباد دیدار خداحافظی کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | احسان مصطفی یاردکل سفیر ترکیه در پاکستان با رانا ثناءالله وزیر کشور پاکستان در اسلام آباد دیدار خداحافظی کرد و در این دیدار موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله روابط دوجانبه پاکستان و ترکیه و جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان از پاکستان به ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رانا ثناءالله سفیر ترکیه را در جریان گفتگوی با همتای ترکی خود قرار داد و گفت: تصمیم گرفته شده است که مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان متوقف شود و اقدامات علیه عناصر درگیر تشدید گردد و برای این منظور، ضمن نهایی شدن اقدامات اداری و فنی، آژانس تحقیقات فدرال (FIA)، پایگاه ملی و مرجع ثبت (NADRA) و آژانس های مهاجرت ترکیه در حال تدوین یک استراتژی مشترک هستند.

وی ادامه داد: جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان هدف مشترک ما است و پاکستان همکاری کامل را ارائه خواهد کرد همچنین عوامل قاچاق انسان، وجهه کشور را خدشه دار می کنند و اقدام علیه آنها اجتناب ناپذیر است.

وزیر کشور همچنین از مهمان نوازی و استقبال سفیر و دولت ترکیه در سفر نخست وزیر پاکستان و هیئت همراه به این کشور تشکر کرد و گفت: ما از ترکیه برای کمک به پاکستان در سخت ترین شرایط بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم که سفر شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان و هیأت وی به ترکیه در این ماه نتایج گسترده ای به دنبال داشته باشد.

در همین حال، سفیر ترکیه از تلاش های پاکستان برای ریشه کن کردن مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان قدردانی کرد و گفت که هماهنگی بهتر میان دو کشور بر ریشه کن کردن این مشکل کمک جدی خواهد کرد.

احسان مصطفی یاردکل ضمن تبریک گذشت هفتاد و پنج سال از همکاری و روابط میان پاکستان و ترکیه افزود: طیب اردوغان رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر در سفر اخیر خود به ترکیه دیدار بسیار مفیدی داشتند که باعث گسترش بیشتر روابط تجاری، گردشگری و فرهنگی خواهد شد.

ارسال نظر

 
1