خبر فوری

 
 
دیدار خانم الیس ویلز معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در امور آسیای جنوبی با شهریار خان آفریدی
کد خبر :1169506562

20:17 1398/05/15


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, الیس ویلز, پاکستان, پناهندگان,

خانم الیس ویلز معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی به همراه پال جونز سفیر ایالات متحده آمریکا با شهریار خان آفریدی وزیر مبارزه با مواد مخدر و سفرای پاکستان دیدار کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، خانم الیس ویلز معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی به همراه پال جونز سفیر ایالات متحده آمریکا با شهریار خان آفریدی وزیر مبارزه با مواد مخدر و سفرای پاکستان دیدار کردند. طرفین در این دیدار در خصوص موضوعات مختلف من جمله امنیت منطقه، صلح افغانستان، امور ویزا و بازگشت مهاجران افغان به کشورشان به گفتگو پرداختند. هیئت آمریکایی برای حمایت از مهاجران افغان، از تصمیم به کمک دولت آمریکا خبر دادند. الیس ویلز در این دیدار با تشکر و قدردانی از پاکستان بابت پذیرایی و مهمان نوازی بی بدیل از مهاجران افغانستانی طی 40 سال گذشته، بیان داشت که جهان و دولت آمریکا از کمک های پاکستان نسبت به مهاجران افغانستانی سپاس گذار هستند. وی با درخواست تفکر درمورد امور صدور روادید و پاسپورت برای مهاجران افغان از شهریار خان آفریدی، ابراز داشت که وارد کردن جامعه تجاری افغانستانی مقیم پاکستان به دایره مرکزی، به نفع پاکستان خواهد بود.
شهریار خان آفریدی ضمن تمجید از حمایت مستمر دیپلماتیک و مالی دولت آمریکا از پناهندگان افغان، اظهار داشت که دولت پاکستان در طول اقامت موقت پناهندگان، تمامی کمک ها را به آنها ارائه می‌دهد. طی 40 سال اقامت پناهندگان افغان میان این قشر و مردم پاکستان هیچگونه واقعه تلخی بروز نداد. وی طی اشاره به کاهش کمک های جامعه جهانی به پناهندگان افغان، ابراز نگرانی کرد و گفت: کاهش کمک های بین المللی می‌تواند بر رفاه آوارگان بویژه بخش های آموزش و بهداشت تاثیر بگذارد. دولت پاکستان باوجود فشار های اقتصادی به کمک های خود به پناهندگان افغانستان ادامه می‌دهد. آفریدی همچنین با ابراز نگرانی از سیاست های جدید بین الملل درمورد پناهندگان، ابراز داشت که سیاست ها باید به نحوی ساخته شوند تا مشکلات پناهندگان حل شود.
گفتنی است هیئت آمریکا درمورد گفتگوی بیشتر در زمینه های ذکر شده تصمیم به ادامه دیدار ها گرفت.

ارسال نظر

 
1