خبر فوری

 
دیدار حمید رضا قمی با شهردار پیشاور و هیئت تجاری در خیبر پختون خوا
کد خبر :679955804

17:18 1401/03/19


برچسب ها : FPCCI, ایران و افغانستان, پاکستان و ایران, پیشاور, حامد رضا, دیدار, سرکنسول ایران, شهردار, فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان, گفتگو,

حامد رضا قمی سرکنسول ایران با حاجی زبیر علی شهردار پیشاور، حاجی غلام علی معاون اتاق بازرگانی سارک، سرتاج احمد خان هماهنگ کننده منطقه ای فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI) و هیئتی از جامعه تجاری دیدار و گفتگو کرد.


پیشاور: به گزارش راز نیوز | حمید رضا قمی سرکنسول ایران با حاجی زبیر علی شهردار پیشاور، حاجی غلام علی معاون اتاق بازرگانی سارک، سرتاج احمد خان هماهنگ کننده منطقه ای فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI) و هیئتی از جامعه تجاری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، در خصوص ارتقای تجارت میان سه کشور پاکستان، ایران و افغانستان بحث و تبادل نظر شد و پیشنهاداتی ارائه گردید.

سرکنسول ایران سمت شهردار جدید پیشاور را خدمت حاجی زبیر علی تبریک گفت و بیان کرد: ایران معتقد به همکاری کامل و ارتقای تجارت متقابل با برادران مسلمان همسایه خود در همه زمینه‌ها است و به همین دلیل است که امروز در این مکان حضور یافته و متعهد به توسعه سه کشور در آینده هستیم.

وی افزود: به منظور اداره نظام و امور حکومت محلی در پیشاور، ایران می تواند ساختار سیستم حکومت محلی خود را به نمایندگان منتخب در اینجا ارائه دهد.

حمید رضا قمی بیان کرد: پاکستان، ایران و افغانستان باید برای توسعه تجارت با یکدیگر همکاری کنند در همین حال، تمام تلاش ها برای نزدیک تر کردن جوامع تجاری سه کشور به کار گرفته خواهد شد همچنین زمان آن فرا رسیده است که این سه کشور تجارت بین خود را ارتقا دهند تا جامعه تجاری رونق بگیرد و اقتصاد تقویت گردد و همینطور با هم نشینی و به صورت قانونی می توان بر موانع سر راه ترویج تجارت، غلبه کرد.

در ادامه حاجی زبیرعلی شهردار پیشاور ضمن تشکر از سرکنسول ایران و کارکنان وی، اطمینان داد که تجارب و دیدگاه‌ها در زمینه مدیریت حکومت محلی با ایران مبادله خواهد شد تا این سیستم حکومتی جذاب‌تر و مؤثرتر گردد.

وی افزود: با ایران درخصوص راه اندازی یک کشتارگاه پیشرفته در پیشاور توافق شده است و سرکنسول ایران اطمینان داد که این پروژه به زودی اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: قرن بیست و یکم مستلزم تقویت روابط تجاری با کشورهایی است که دارای مرز مشترک هستند، اما ما معتقدیم که روابط تجاری بایستی با هر یک به خصوص کشورهای همسایه تقویت گردد همچنین پاکستان، ایران، جامعه تجاری افغانستان، اتاق ها، فدراسیون ها و ارگان های تجاری در غلبه بر موانع فنی نقش مهمی دارند.

در پایان حمید رضا قمی سرکنسول ایران یک تندیس یادبود از سوی ایران به هیئت پاکستانی اهدا کرد.

ارسال نظر

 
1