خبر فوری

 
دیدار حسن کاظمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان با وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :1736292438

11:47 1401/05/01


برچسب ها : ایران و افغانستان, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و افغانستان, پاکستان و ایران, روند صلح افغانستان, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, نماینده ویژه ایران در امور افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان روز جمعه با حضور در محل وزارت امور خارجه پاکستان با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات ایران و پاکستان در دیدار با یکدیگر به بررسی آخرین اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان و نیازهای مردم این کشور پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان روز جمعه با حضور در محل وزارت امور خارجه پاکستان با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان در جریان این دیدار بر عزم اسلام آباد برای همکاری در زمینه تحکیم ثبات، ایجاد رفاه و توسعه پایدار اقتصادی افغانستان تأکید ورزید و خواستار همکاری‌های نزدیک میان پاکستان و ایران در خصوص مدیریت امور پناهندگان، امنیت منطقه‌ای و مکانیزم سازمانی شد.

بلاول بوتو زرداری در ادامه به تشریح اقدامات و تلاش‌های پاکستان برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان و همچنین کمک‌های بشردوستانه به مردم حادثه دیده در زمین لرزه اخیر در شرق افغانستان پرداخت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بر عزم پاکستان برای تحکیم روابط با ایران تأکید کرد و افزود: روابط دو کشور مبتنی بر ارزش‌های مشترک مذهبی، تاریخی و فرهنگی می‌باشد، پیشبرد روابط و توسعه سطح همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و انرژی و همچنین تبادل هیئت‌های عالی رتبه در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان نیز در این دیدار بر اهمیت روابط با پاکستان برای دولت خود تأکید و از تلاش‌های اسلام آباد برای ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان تمجید نمود.

وی همچنین بر اهمیت ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان برای رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه تأکید ورزید.

ارسال نظر

 
1