خبر فوری

 
دیدار برن هارد سفیر آلمان با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان
کد خبر :1146401607

10:37 1400/11/26


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و آلمان, رئیس پارلمان پاکستان, سفیر آلمان,

برن هارد استیفان شیلک سفیر آلمان در اسلام آباد روز سه شنبه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان، با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| برن هارد استیفان شیلک سفیر آلمان در اسلام آباد روز سه شنبه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان، با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون روابط دوجانبه میان اسلام آباد و برلین و موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در این دیدار ابراز داشت: آلمان کشوری مهم در اتحادیه اروپا است و پاکستان اهمیت خاصی برای روابط دیرینه و دوستانه خود با آلمان قائل است. دو کشور دارای مواضع یکسان و مشترک در قبال مسائل مهم منطقه ای و بین المللی هستند.

وی با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و پارلمانی برای تقویت بیش از پیش مناسبات دوجانبه امری ضروریست افزود: دو کشور دارای فرصت های گسترده ای در جهت توسعه همکاری در زمینه های مختلف می باشند.

رئیس پارلمان پاکستان خاطرنشان کرد: نقش سازمان های توسعه آلمان در توسعه و رشد بخش اجتماعی پاکستان قابل تقدیر است، نمایندگان پارلمان دو کشور می توانند نقش مهمی در زمینه تقریب ملت های دو کشور و هماهنگی میان دو طرف ایفا کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه جامعه جهانی به اوضاع کنونی افغانستان گفت: جامعه جهانی باید برای کنترل فاجعه انسانی در افغانستان وارد عمل شود، امنیت و ثبات جهانی از اولولیت های اصلی پاکستان است.

برن هارد استیفان سفیر آلمان در اسلام آباد نیز در این دیدار ابراز داشت: آلمان کشور پاکستان را به عنوان دوست و شریک اقتصادی خود تصور می کند، پارلمان آلمان خواهان توسعه بیش از پیش همکاری های خود با پارلمان پاکستان است. برلین در صدد است تا همکاری های دوجانبه خود با پاکستان در زمینه های اقتصادی و اجتماعی را بیش از پیش تقویت کند.

وی همچنین با تاکید بر عزم آلمان در جهت همکاری در بخش آموزش به ویژه آموزش تخصصی و حرفه ای خاطرنشان کرد: گروه دوستی پارلمانی می تواند نقش موثری در زمینه تقریب روابط میان دو کشور ایفا کند، نقش پاکستان در برپایی ثبات و امنیت در سطح جهان قابل تقدیر است.

 

ارسال نظر

 
1