خبر فوری

 
دیدار امام علی رحمان اف رئیس جمهور تاجیکستان با همتای پاکستانی خود
کد خبر :390773257

10:05 1400/03/13


برچسب ها : امام علی رحمانوف, پاکستان و تاجیکستان, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رئیس جمهور تاجیکستان,

امام علی رحمان اف رئیس جمهور تاجیکستان در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان، روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری پاکستان حضور یافت و با دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| امام علی رحمان اف رئیس جمهور تاجیکستان در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان، روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری پاکستان حضور یافت و با دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و دوشنبه و دیگر موضوعات مهم منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان در این دیدار با بیان اینکه روابط دو کشور بر اساس مشترکات و ارزش های فرهنگی، تاریخی و مذهبی استوار است ابراز داشت: پاکستان اهمیت زیادی برای مبتنی بر مشترکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی خود با تاجیکستان قائل است.

وی همچنین بر ضرورت گسترش روابط و همکاری میان مقامات بخش بازرگانی و انجمن بازرگانان دو کشور جهت افزایش سطح تجارت میان پاکستان و تاجیکستان و همچنین ضرورت تکمیل فوری پروژه کاسا یک‌هزار (CASA-1000) تاکید نمود.

رئیس جمهور پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان اهمیت خاصی برای روابط خود با کشور آسیای میانه تاجیکستان قائل است، پاکستان و تاجیکستان از ظرفیت های قابل توجهی جهت توسعه همکاری در بخش های تجاری، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و دفاعی برخودارند.

وی با بیان اینکه تمرکز پاکستان از جغرافیای سیاسی به جغرافیای اقتصادی تبدیل گشته است افزود: آسیای میانه از اهمیت ویژه ای برای پاکستان جهت اتصال منطقه ای و ادغام اقتصادی برخوردار است.

دکتر عارف علوی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موضوع صلح در افغانستان تصریح کرد: راهکار سیاسی و انجام مذاکرات تنها راه برای برپایی صلح و ثبات در افغانستان است.

وی همچنین بیانیه مشترک پاکستان و تاجیکستان و همچنین امضای چندین توافقنامه و سند یادداشت تفاهم میان دو کشور را خوشایند عنوان نمود.

امام علی رحمان اف رئیس جمهور تاجیکستان نیز در این دیدار ابراز داشت: دو کشور دارای ظرفیت های بی شماری برای همکاری در بخش های فرهنگی، تجاری و اقتصادی می باشند که نیازمند توجه بیش از پیش مقامات دو کشور می باشد، دو کشور نیازمند بهبود روابط و تعمیق مناسبات هستند، بهبود روابط میان دو کشور به گسترش همکاری های اقتصادی کمک خواهد نمود.

رئیس جمهور تاجیکستان در ادامه از همتای پاکستانی خود برای سفر به تاجیکستان دعوت به عمل آورد.

 

ارسال نظر

 
1