خبر فوری

 
 
دیدار الهان عمر نماینده کنگره آمریکا با نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1924484182

17:28 1401/02/01


برچسب ها : اعضای کنگره آمریکا, پاکستان و آمریکا, دیدار, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, هیئت کنگره آمریکا,

الهان عمر نماینده کنگره ایالات متحده آمریکا با دشهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | الهان عمر نماینده کنگره ایالات متحده آمریکا با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه دو کشور از جمله روابط پاکستان و آمریکا، روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهباز شریف با قدردانی از عزم و تلاش سیاسی وی در اولین سفر خود به پاکستان به گرمی از ایشان استقبال به عمل آورد.

نخست وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرد که این امر باعث توسعه بیشتر روابط بین پاکستان و مردم آمریکا و تقویت گفتگو میان پارلمان پاکستان و کنگره آمریکا خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که پاکستان برای روابط دیرینه خود با ایالات متحده ارزش قائل است و به دنبال تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه بر اساس احترام متقابل، اعتماد و برابری است همچنین روابط سازنده بین دو کشور می تواند به ارتقای صلح، امنیت و توسعه در منطقه کمک کند.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا بزرگترین شریک تجاری پاکستان است، بر افزایش هر چه بیشتر همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه تجارت و سرمایه گذاری تاکید و از تلاش پاکستانی های مقیم خارج از کشور در تقویت روابط پاکستان و آمریکا قدردانی کرد.

شهباز شریف بر وضعیت وخیم حقوق بشر در جامو و کشمیر اشغالی و بر اهمیت حل مسالمت آمیز مناقشه جامو و کشمیر به منظور استفاده کامل منطقه از ظرفیت های اقتصادی و ارتقای توسعه اجتماعی تاکید کرد.

وی همچنین بیان کرد: برای مقابله با شرارت هایی مانند اسلام هراسی به تلاش های مشترک در سطح جهانی نیاز است.

الهان عمر عضو کنگره آمریکا از نخست وزیر پاکستان بدلیل استقبال گرم ایشان تشکر و ابراز امیدواری کرد که سفر وی به پاکستان به تقویت روابط پاکستان و ایالات متحده آمریکا کمک کند.

لازم به ذکر است که الهان عمر، یکی از اعضای زن کنگره آمریکا، از تاریخ 31 فروردین لغایت 4 اردیبهشت (20 تا 24 آوریل) از لاهور و کشمیر آزاد همچنین مکان ها و ظرفیت های مختلف ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پاکستان بازدید خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1