خبر فوری

 
دیدار اعضای حزب دموکرات آمریکا با وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :359315044

19:42 1398/07/09


برچسب ها : آمریکا, آمریکا و هند, ارتش افغانستان, پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, جامو و کشمیر, حزب دموکرات آمریکا, شاه محمود قریشی, مذاکرات افغانستان, وزیر امور خارجه,

طی دیدار اعضای حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد، طرفین در رابطه با روابط دوجانبه پاکستان آمریکا، وضعیت فعلی جمون و کشمیر و ماموریت صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، طی دیدار اعضای حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد، طرفین در رابطه با روابط دوجانبه پاکستان آمریکا، وضعیت فعلی جمون و کشمیر و ماموریت صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگوی خود با هیئت آمریکایی، از اهمیت روابط دوجانبه میان پاکستان_آمریکا برای اسلام آباد گفت و افزود، دو کشور با همکاری های دو طرفه به طور مشترک در جنگ علیه تروریسم و چالش های پیش‌روی منطقه شرکت داشته اند. دیدار میان نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور آمریکا منفعت بخش بوده است. پاکستان به طور جد درحال تلاش و ایفای نقش درخصوص صلح در افغانستان است، وی با تاکید بر لزوم آغاز مجدد مذاکرات با طالبان، گفتمان را تنها راه حل برپایی امنیت در منطقه خواند و این را درخواست عمران خان اعلام کرد.
وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه گفتگوی خود تصریح کرد، مظالم هند در جمون و کشمیر اشغالی همچنان جریان دارد و ارتش هند از 58 روز گذشته حکومت نظامی در این منطقه اعمال کرده است که این امر موجب بروز مشکلات جدی در زندگی مردم کشمیر اشغالی نیز شده است. اقدامات غیر قانونی هند، منطقه را با ناامنی مواجه ساخته است. سیاست های جدیدی برای صدور روادید افراد گردشگر و بازرگان را اجرایی کرده ایم و کشور پاکستان درحال حاضر از فرصت های سرمایه گذاری خارجی زیاد و خوبی برخوردار است.

ارسال نظر

 
1