خبر فوری

 
دیدار احمد وحیدی وزیر کشور ایران با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1416805759

13:58 1400/11/25


برچسب ها : پاکستان و ایران, دکتر احمد وحیدی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر کشور ایران,

احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران که امروز دوشنبه در صدر هیئت عالی رتبه به پاکستان سفر کرده است، بعد از ظهر امروز به وقت محلی با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران که امروز دوشنبه در صدر هیئت عالی رتبه به پاکستان سفر کرده است، بعد از ظهر امروز به وقت محلی با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار که سید محمد علی حسینی سفیر ایران، شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان و دیگر مقامات عالی رتبه دو کشور نیز حضور داشتند، پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و تهران و مسائل مختلف میان دو کشور از جمله امنیت مرزی و گسترش تجارت به رایزنی پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر کشور ایران و هیئت سیاسی همراه بر لزوم برقراری امنیت در مرزهای مشترک میان دو کشور همسایه تاکید ورزید.

وی با اشاره به دیدار خود با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، بر ضرورت تقویت همکاری های دوجانبه میان دو کشور به ویژه تسهیل تجارت مرزی تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار به شرح تحولات افغانستان پرداخت و گفت: گزینه نظامی راهکار حل مسائل این کشور نیست و جامعه جهانی باید برای نجات مردم این کشور از فاجعه انسانی و بحران شدید اقتصادی وارد عمل شود.

لازم به ذکر است سردار احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در راس هیئت عالی رتبه 9 نفره وارد پایگاه هوایی نورخان اسلام آباد شد، وی در بدو ورود به اسلام آباد توسط شیخ رشید احمد همتای پاکستانی خود مورد استقبال قرار گرفت.

وی پس از دیدار با شیخ رشید وزیر کشور پاکستان، با ژنرال ارتشبُد قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان نیز به دیدار و گفتگو پرداخت.

ارسال نظر

 
1