خبر فوری

 
 
دیدار احتمالی ولیعهد عربستان سعودی با هیئت طالبان در پاکستان
کد خبر :1400421113

17:11 1397/11/27


برچسب ها : افغانستان, بن سلمان, پاکستان, طالبان, عربستان سعودی, مذاکرات,

خبرگزاری بین المللی از دیدار احتمالی ولیعهد عربستان سعودی با هیئت طالبان در پاکستان خبر داده است .


 

به گزارش راز نیوز ، خبرگزاری بین المللی از دیدار احتمالی ولیعهد عربستان سعودی با هیئت طالبان در پاکستان خبر داده است . خبرگزاری رویترز بریتانیایی به نقل از دو تن از مقامات ارشد دولتی پاکستان گفته است که در سفر بن سلمان به پاکستان احتمال دیدار وی با هیئت طالبان در 18 فوریه مصادف با دوشنبه 29 بهمن ماه وجود دارد .

رویترز در ادامه نوشت : مقامات پاکستانی ابراز داشتند که خبر این دیدار تاکنون سری و مخفی نگاه داشته شده است ، اما نشانه ها حاکی از احتمال این دیدار هستند .

 

ناگفته نماند که قبل از بیانیه طالبان مبنی بر سفر به پاکستان و دیدار خصوصی با نخست وزیر این کشور عمران خان، قرار بر این بود تا ولیعهد عربستان سعودی امروز ( شنبه ) وارد پاکستان شده و پس از اقامت دو روزه از آنجا خارج شود ، اما این درحالی است که پس از بیانیه طالبان تاریخ سفر بن سلمان به کشو پاکستان تغییر یافته و به فردا ( یک شنبه ) موکول شده است.

اکنون ولیعهد عربستان سعودی با ورود خود در روز یک شنبه ، دوشنبه نیز پس از دیدار احتمالی از کشور پاکستان خارج خواهد شد. کشور پاکستان به دلیل سرمایه گذاری عظیم عربستان سعودی و امضای قرار داد های دو طرفه طی سفر ولیعهد به این کشور ، برای این سفر اهمیت بسزایی قائل است .

ناگفته نماند که یکی از مقامات طالبان در دفتر سیاسی این گروه تروریستی در قطر گفته است که تاکنون هیچ تصمیمی در رابطه با دیدار طالبان با ولیعهد در اسلام آباد پاکستان اتخاذ نشده است . این مقام طالبان طی مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز به شرط عدم افشای نام خود گفت : تاکنون در برنامه رسمی بن سلمان به پاکستان دیدار با طالبان درج نگشته است اما پس از ورود طالبان به اسلام آباد پاکستان می توان در این رابطه تصمیمی گرفت .

لازم به ذکر است که دور جدید مذاکرات طالبان با آمریکا در تاریخ 18 فوریه مصادف با دوشنبه 29 بهمن ماه با ورود هیئت طالبان به خاک پاکستان آغاز خواهد شد. هیئت طالبان پس از انجام مذاکرات به ریاست زلمی خلیل زاد با آمریکا در اسلام آباد ، با نخست وزیر این کشور عمران خان و دیگر مقامات دیدار خواهد کرد . گفته می شود که این نخستین سفر طالبان پس از حمله امریکا به افغانستان و براندازی حکومت طالبان به کشور پاکستان و دیدار با مقامات این کشور خواهد بود .

در مذاکرات ماه دسامبر سال گذشته میلادی طالبان و آمریکا در دوحه ، هیئت هایی از پاکستان ، امارات و عربستان سعودی نیز شرکت کرده بودند .

ارسال نظر

 
1