خبر فوری

 
 
دیدار اتحادیه بین المجالس عربی با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :649154052

16:58 1401/07/15


برچسب ها : اتحادیه بین المجالس, اسلام آباد, پاکستان و اتحادیه بین المجالس, دیدار, رئیس مجلس ملی پاکستان,

هیئتی متشکل از اتحادیه بین المجالس عربی (IPU) با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئتی متشکل از اتحادیه بین المجالس عربی (IPU) با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.

در این دیدار، راجا پرویز اشرف ضمن تشکر از کمک های سخاوتمندانه کشورهای عربی از سیل زدگان در پاکستان گفت: فاجعه سیل در پاکستان به پایان نیامده است بلکه به شکل های دیگری اعم از بیماری ها و ناامنی های غذایی گسترش یافته است.

وی حواستار حمایت اتحادیه بین المجالس عربی درخصوص پیشنهاد ایجاد صندوق جهانی آب و هوا از طریق تصویب قطعنامه در صد و چهل و پنجمین مجمع عمومی اتحادیه بین المللی پارلمانی (IPU) شد که از تاریخ 11 الی 15 اکتبر در رواندا برگزار می شود.

راجا پرویز اشرف افزود: اقتصاد پاکستان طبق آمار موثق بیش از 30 میلیارد دلار خسارت دیده است و انتظار می رود خسارت های به بار آمده در طول روزهای آینده بهبود یابد.

در ادامه این نشست، دیپلمات های عربی از پیشنهاد رئیس مجلس ملی پاکستان، در خصوص ایجاد صندوق جهانی آب و هوا و عدالت اقلیمی حمایت کردند و به او اطمینان دادند که این پیام را برای پیگیری بیشتر به رهبران کشورهای خود خواهند رساند.

این نشست همچنین با امضای قطعنامه جهت افزایش روابط همه جانبه، به ویژه در مورد موضوع بسیار مهم تغییرات آب و هوا میان پاکستان و نمایندگان کشورهای عربی به پایان رسید.

ارسال نظر

 
1