خبر فوری

 
دی دابلیو: تعدادی از جنگجویان پاکستانی طی حمله اسرائیل به سوریه کشته شدند
کد خبر :225883214

16:28 1399/09/07


برچسب ها : ایران, پاکستان, تیپ زینبیون, تیپ فاطمیون, خبرگزاری, روسیه, سپاه پاسداران, سوریه, شبه نظامی, شیعه,

خبرگزاری دی دابلیو در گزارشی با بیان اینکه تعدادی از جنگجویان پاکستانی طی حمله اخیر اسرائیل به سوریه کشته شده اند، به حضور نیروهای شیعه پاکستانی و افغانستانی در سوریه پرداخته است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خبرگزاری دی دابلیو در گزارشی با بیان اینکه تعدادی از جنگجویان پاکستانی طی حمله اسرائیل به سوریه کشته شده اند، نوشت: دیده بان حقوق بشر سوریه که تحولات سوریه را مورد بررسی قرار می دهد بیان کرد که این حملات (روز شنبه) هوایی اسرائیل بود که نیروهای شبه نظامی تحت حمایت ایران در شهر ابوکمال استان دیر الزور را هدف قرار دادند.  این سازمان با استناد به منابع موثق خود اظهار داشت که بیشتر شبه نظامیان کشته شده در این حمله شهروندان پاکستانی هستند که برای حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه می جنگند.

خبرگزاری دی دابلیو در ادامه این گزارش نوشت: رسانه های دولتی سوریه چنین حملاتی را گزارش نمی کنند، درحالیکه اسرائیل نیز پس از چنین حملاتی سکوت می کند. اسرائیل پیش از این نیز به مراتب پایگاه های نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه را هدف قرار داده است. به گفته دیده بان حقوق بشر، پس از روز شنبه، اسرائیل دو حمله دیگر نیز علیه نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه انجام داده است. گفتنی است دیده بان حقوق بشر هرچند در لندن فعالیت دارد، اما پس از آغاز جنگ سوریه، برای جمع آوری اطلاعات به طور گسترده، شبکه گسترده ای در سوریه ایجاد کرده است.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود با پرداختن به موضوع حضور جنگجوهای پاکستانی در سوریه، نوشت: گفته می شود که ایران هزاران نیرو را برای پشتیبانی از بشار اسد رئیس جمهور کشور متحد خود به سوریه فرستاده است. محمد علی شهیدی محلاتی رئیس اسبق امور نظامیان ایرانی، در گذشته طی گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفته بود که "تعداد شهدای دفاع از حرم ها افزایش یافته است." به گفته خبرگزاری ای اف پی، ایران نه تنها مشاوران امور نظامی به سوریه فرستاده است، بلکه تعداد زیادی از جنگجویان افغان و پاکستانی نیز به سوریه فرستاده شده اند، که طی همکاری با ارتش اسد، می جنگند. به آنها "مدافع حرم" گفته می شود. این اسم به دلیل اماکن مقدس شیعه ها در سوریه، انتخاب شده است. در سوریه، علاوه بر شبه نظامیان ایرانی، شبه نظامیان شیعه پاکستان، حزب الله لبنان، عراق و افغانستان نیز درحال جنگیدن هستند. دی دابلیو در ادامه حضور تمامی این نیروهای شیعه در سوریه را دفاع از دولت بشار اسد عنوان کرد و افزود: از طرفی دولت ایران هرگونه ادعا در مورد درگیر شدن نیروهایش در نبردهای سوریه را رد می کند.

خبرگزاری DW در ادامه اظهار داشت که رسانه های ایرانی به همراه خبر کشه شدن نیروهای ایرانی، خبر های مرتبط با کشته شدن نیروهای پاکستانی و افغانستانی را نیز منتشر می کنند و این افراد در ایران یا سوریه دفن می شوند. به گفته رویترز، مبارزان پاکستانی که در نبرد سوریه حضور دارند و وابسته به گروه شبه نظامی شیعه "زینبیون" هستند، گفته می شود که وظیفه آنها حفاظت از حرم (حضرت) زینب (سلام الله علیها) در سوریه است. ساماندهی و ثبت نامه چنین نیروهایی از طریق ایران صورت می گیرد. گفتنی است که گروه زینبیون پاکستانی ، فعالیت های خود در سوریه را از بستر گروه شیعه فاطمیون افغانستان آغاز کرده بود. الکس وتنکا یکی از اعضای ارشد موسسه خاورمیانه در واشنگتن و نویسنده کتابی درباره روابط پاکستان و ایران، می گوید: "گروه های زیادی از جامعه شیعه هستند که برای شناخته شدن آماده اند تا اسلحه در دست گیرند و سپاه پاسداران نیز از این موضوع بهره می برد."

ناگفته نماند این گزارش توسط خبرگزاری های پاکستان از جمله "اردو پوینت" نیز به نقل از دی دابلیو منتشر شده است.

ارسال نظر

 
1