خبر فوری

 
 
دکتر عارف علوی: پاکستان اهمیت ویژه ای برای روابط خود با بریتانیا قائل است
کد خبر :1570326148

11:14 1400/07/15


برچسب ها : پاکستان و بریتانیا, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, مجلس اعیان بریتانیا,

رئیس جمهور پاکستان در دیدار با نماینده مجلس اعیان انگلیس بر اهمیت روابط پاکستان و بریتانیا تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور پاکستان در دیدار با نماینده مجلس اعیان انگلیس بر اهمیت روابط پاکستان و بریتانیا تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، لرد واجد خان نماینده مجلس اعیان بریتانیا روز پنجشنبه با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار بر لزوم تقویت مناسبات و گسترش سطح همکاری ها میان اسلام آباد و لندن در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری تاکید ورزیدند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار لرد واجد خان نماینده پاکستانی الاصل مجلس اعیان انگلیس را از اقدامات اسلام آباد در اعمال محدودیت های هوشمند در سطح کشور که منجر به کنترل قابل توجه شیوع ویروس کووید-19 شد آگاه نمود.

وی با اشاره به موفقیت های پاکستان در جنگ علیه تروریسم طی 20 سال اخیر و همچنین اقدامات دولت اسلام آباد در خصوص تحولات افغانستان اظهار داشت: پاکستان کمک های بشر دوستانه خود را به صورت زمینی و هوایی به افغانستان ارسال داشته است. علاوه بر این پاکستان در امر خروج بیش از 12 هزار شهروند افغان و دیگر کشورهای خارجی از کابل همکاری نموده است.

علوی تصریح کرد: پاکستان طی 4 دهه گذشته میزبان حدود 4 میلیون مهاجر افغان بوده است، ما همچنین در حال همکاری برای بازسازی و توسعه افغانستان هستیم.

رئیس جمهوری پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود با تبریک به لرد واجد خان برای موفقیت در دستیابی به عضویت در مجلس اعیان انگلیس گفت: این موفقیت نشان دهنده احترام مقامات و مردم بریتانیا به برنامه ها و چشم انداز شماست.

دکتر عارف علوی در ادامه از اقدامات لرد واجد خان و تلاش های وی برای طرح مسئله جامو و کشمیر و اقدامات ضد حقوق بشر دولت و ارتش هند علیه ساکنان این منطقه تقدیر نمود.

وی از جامعه جهانی درخواست نمود ضمن پیگیری جنایات نیروهای مسلح هند علیه مردم بی گناه منطقه اشغالی جامو و کشمیر، دهلی نو را برای مسئولیت پذیری در قبال این اقدامات ضد انسانی تحت فشار قرار دهند.

لرد واجد خان نماینده مجلس اعیان بریتانیا نیز در این دیدار موفقیت پاکستان در کنترل ویروس کووید-19 را تبریک گفت و از اقدامات صورت گرفته در اعمال محدودیت های هوشمند تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1