خبر فوری

 
 
دکتر عارف علوی: همکاری علمی و آموزشی بین کشورهای عضو کامستک باید ارتقا یابد
کد خبر :1935588036

13:13 1402/03/23


برچسب ها : (کمیته دائمی همکاری های علم و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستیک, OIC, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, هماهنگ کننده کمیته دائمی همکاری های علم و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستیک),

هیئتی از شورای مشورتی علمی کمیته دائمی همکاری های علمی و فنی (COMSTEC) به رهبری پروفسور دکتر اقبال چودری هماهنگ کننده کل کامستک، با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان روز دوشنبه (22 خرداد) در دیدار با هیئتی از شورای مشورتی علمی کمیته دائمی همکاری های علمی و فنی (COMSTEC) به رهبری پروفسور دکتر اقبال چودری هماهنگ کننده کل کامستک، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری علمی و آموزشی بین کشورهای عضو کامستک، بیان داشت: این امر باعث کنترل و مهار بسیاری از چالش های پیش روی کشورهای مسلمان می شود، در حال حاضر دانش منبع باز فراوانی وجود دارد که کشورهای مسلمان باید از آن نهایت استفاده را ببرند .

رئیس جمهور پاکستان در ادامه اظهارات خود تصریح داشت که به دلیل رشد علم و فناوری، جهان به سرعت در حال عبور از تغییرات است و کشورهای اسلامی نیازمند اتخاذ تصمیمات سریع و تقویت توانایی های خود با هدف هماهنگ شدن با دنیایی که به سرعت درحال تغییر است، می باشند.

وی گفت: برخورداری از دانش و دموکراسی فرصت های بیشتری را فراهم کرده است که کشورهای مسلمان باید از آن نهایت استفاده را ببرند. او با تاکید بر استفاده از فناوری های نوظهور هوش مصنوعی، بر ضرورت جستجوی راه حل مشکلات مقابل کشورهای اسلامی در زمینه های علم، آموزش و فناوری تاکید کرد و افزود: مکانسیم مشاوره علمی کامستک همچنین به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی OIC کمک می کند تا نیازهای ملی خود را برآورده کنند.

هیئت ضمن آگاه سازی رئیس جمهور پاکستان از گام های برداشته شده کامستک جهت تقویت همکاری ها در بخش های علم و فناوری میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی OIC ، توضیحاتی در رابطه با فرصت ها و چالش های بخش های آموزش عالی، علم، فناوری و جدیت ارائه کرده و پیشنهادهایی در جهت گسترش همکاری ها میان کشورهای اسلامی ارائه دادند.

رئیس جمهور پاکستان در این بین اقدامات صورت گرفته از سوی کامستک برای گسترش علمی و آموزشی کشورهای اسلامی و اظهارات هیئت را مورد تمجید و ستایش قرار داد.

شایان ذکر است کمیته دائمی همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی یا به طور اختصار کامستک  COMSTECH به منظور افزایش همکاریهای علمی و ارتقاء سطوح ارتباطات علمی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) تأسیس شده است. این کمیته با هدف و تأکید بر توسعه آموزش‌های تکمیلی، سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات، توجه ویژه به فناوری اطلاعات، مبادله اطلاعات میان کشورهای اسلامی و جلوگیری از فرار مغزها شکل گرفته است.

ارسال نظر

 
1