خبر فوری

 
دکتر عارف علوی: روابط پاکستان و ترکیه فراتر از امنیت و ثبات در منطقه است
کد خبر :91929015

13:32 1400/05/25


برچسب ها : استانبول, پاکستان و ترکیه, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, نیروی دریایی پاکستان,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان گفت: روابط پاکستان و ترکیه فراتر از صلح و ثبات در منطقه است.


استانبول: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان گفت: روابط پاکستان و ترکیه فراتر از صلح و ثبات در منطقه است.

بر اساس جزئیات منتشر شده،  دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان طی سخنانی در مراسم بهره برداری از ناو کلاس ملجم موسوم به «بابر» نیروی دریایی پاکستان در استانبول ترکیه ابراز داشت: روابط پاکستان و ترکیه فراتر از امنیت و ثبات در منطقه و مبتنی بر همزیستی مسالمت آمیز و روابط همه جانبه می باشد.

رئیس جمهور پاکستان در این مراسم که با حضور شخصیت های عالی رتبه ترکیه همچون رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور و دیگر مقامات ترکیه در استانبول برگزار گردید خاطرنشان کرد: ملت و دولت پاکستان به منظور دستیابی به اهداف مشترکی همچون امنیت و توسعه در کنار ترکیه حضور دارند.

وی افزود: پاکستان و ترکیه با چالش و مسائل مشترکی روبرو هستند و دو کشور همکاری های امنیتی خود را گسترش داده اند، وی همچنین عملکرد عالی وزارت دفاع ترکیه تحت سرپرستی رجب طیب اردوغان برای توسعه و آبادانی را تبریک گفت.

دکتر عارف علوی با بیان اینکه پاکستان بازار بزرگ تولیدات دفاعی ترکیه است تصریح کرد: مشارکت ترکیه در ساخت ناو بابر کلاس ملجم نه تنها به افزایش سطح مهارت نیروی دریایی پاکستان کمک خواهد نمود بلکه منجر به تقویت بیش از پیش روابط دو کشور خواهد شد، وی همچنین از نقش همه شرکا در دستیابی به نقطه عطف بزرگ علی رغم مشکلات ناشی از شیوع کووید-19 تمجید نمود.

وی خطاب به شرکت کنندگان در مراسم گفت: در مسائل اخیر جهان اخلاق در رتبه دوم اهمیت قرار گرفته است در حالی که در آینده این اخلاق خواهد بود که به راهنمایی ملت ها خواهد پرداخت و نقش پاکستان و ترکیه در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

رئیس جمهور پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم ابراز داشت: بر اساس توافقنامه صورت گرفته در خصوص تولید و آماده سازی ناوهای دریایی، نخستین و سومین ناو در ترکیه و دومین و چهارمین ناو نیز در پاکستان تولید و بهره برداری خواهد شد.

وی گفت: روابط پاکستان و ترکیه نه تنها میان دولت های دو کشور بلکه در سطح مردمی و میان ملت های دو کشور مستحکم و برقرار است.

علوی با بیان اینکه استراتژی انتشار اخبار دروغ و کذب نه یک موضوع جدید بلکه یک مسئله قدیمی و تاریخی است تصریح کرد: در دنیای امروز انتشار اطلاعات آزاد نیست بلکه انتشار هرنوع اطلاعات دو هدف اصلی را دنبال می کند، اما بر اساس ارزش های اسلامی انتشار اطلاعات باید به صورت آزاد و به نفع همه باشد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز طی سخنانی در جمع شرکت کنندگان در مراسم بهره برداری از ناو نیروی دریایی پاکستان با اشاره به اوضاع افغانستان گفت: پاکستان نقش کلیدی و جامع در جهت برپایی ثبات و امنیت در افغانستان ایفا نموده است، پاکستان و ترکیه به منظور برپایی ثبات در افغانستان تمامی اقدامات لازم را به کار خواهند بست.

وی افزود: همکاری های ترکیه با پاکستان همچنان ادامه خواهد داشت، حل مسائل منطقه تنها با همکاری پاکستان امکان پذیر خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه ابراز داشت: با توجه به توافقنامه صورت گرفته، تولید ناو برای نیروی دریایی پاکستان در دو کشور انجام خواهد شد، این پروژه در سال 2019 آغاز گردید که تا سال 2025 تکمیل و پایان خواهد یافت.

وی گفت: وزارت دفاع ترکیه در حال همکاری با کشورهای مختلف دنیا است اما پاکستان از اهمیت ویژه ای در این زمینه برخوردار است، دو کشور همکاری های مشترک را به الگوی ایده آل برای جهانیان تبدیل خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1