خبر فوری

 
 
دکتر الله نذر بلوچ: بوروکراسی مدنی نیز به همراه ارتش پاکستان در جنایات جنگی در بلوچستان شریک است
کد خبر :1784135204

17:56 1400/07/19


برچسب ها : FC, الله نذر, بلوچستان, خمپاره, سپاه مرزی پاکستان,

دکتر الله نذر بلوچ رهبر آزادی بلوچ در پیامی در واکنش به شهادت دو کودک بلوچ که به گفته منابع بلوچ در اثر شلیک خمپاره توسط نیروهای سپاه مرزی FC در منطقه هوشاپ بوده، ضمن محکوم کردن شلیک خمپاره توسط ارتش پاکستان در هوشاپ، گفت: بوروکراسی مدنی نیز به همراه ارتش پاکستان در جنایات جنگی در بلوچستان شریک است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| دکتر الله نذر بلوچ رهبر جنبش آزادی بلوچ در پیامی در واکنش به شهادت دو کودک بلوچ که به گفته منابع بلوچ در اثر شلیک خمپاره توسط نیروهای سپاه مرزی FC در منطقه هوشاپ بوده و از طرفی تلاش های انجام گرفته برای تبرئه کردن نیروهای امنیتی از این اقدام، ضمن محکوم کردن شلیک خمپاره توسط ارتش پاکستان در هوشاپ، اظهار داشت: قتل افراد بیگناهی مانند رامز بلوچ در بلیده، شرحاتون و الله بخش در هوشاپ باشد یا قتل تاج بی بی زن بلوچ در آسکانی، اینها جنایات جنگی واضح هستند که در آن علاوه بر ریاست و ارتش پاکستان، بوروکراسی مدنی بلوچستان نیز به همان اندازه با آنها شریک است. هرگاه ارتش پاکستان مرتکب جنایات جنگی می شود، بوروکراسی مدنی همواره پیش از همه برای دفاع از آن حاضر می شود.

شایان ذکر است تحصن مردم محلی در واکنش به شهادت دو کودک درپی انفجار خمپاره، امروز دوشنبه 19 مهر ماه وارد روز دوم شده است . خانواده کودکان با قرار دادن اجساد کودکان خواستار شفاف سازی و محاکمه عاملان این حادثه هستند.

رهبر آزادی بلوچ در ادامه اظهاراتش، افزود: علیرغم تهدیدهای ناشی از عواقب ناگوار ارتش پاکستان به بازماندگان، تحصن مردم به همراه اجساد فرزندانشان دلیل روشنی است که ملت بلوچ بار دیگر وحشت ارتش پاکستان را شکست داده است. اما در اینجا بوروکراسی مدنی با پوشش بلوچ درحال تلاش برای فریب مردم و تبرئه ارتش است. وی گفت: دولت پاکستان سعی دارد با چنین ترور ها و شلیک خمپاره ها ما را عصبانی کند تا بتواند گامی اشتباه و احساسی بردارد، اما ما تصمیم گیری در هر موضوعی را به موقع و باتوجه به شرایط انجام می دهیم.

وی خاطر نشان کرد که آنها باید بدانند مردم اجساد فرزندان خود را در میدان ها و چهار راه ها برای دریافت مبلغی نمی گذارند، بلکه آنها مجبور به تحصن برای افشای تجاوزات جنگی پاکستان مقابل جهان هستند. پاکستان می تواند فرزندان ما را بکشد، خانه های ما را ویران کند، زندگی ما را غیرقابل تحمل کند اما نمی تواند شعله های سوزان جنگ برای آزادی در دل های ملت بلوچ را خاموش سازد.

ارسال نظر

 
1