خبر فوری

 
دونالد ترامپ : روابط بسیار خوبی با پاکستان داریم
کد خبر :144722399

20:34 1398/01/05


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, ترامپ,

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی گفتگو با رسانه ها در کاخ سفید، از روابط عالی با پاکستان و دیدار خود با مقامات این کشور خبر داد .


 

به گزارش راز نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی گفتگو با رسانه ها در کاخ سفید، از روابط عالی با پاکستان و دیدار خود با مقامات این کشور خبر داد . اما وی زمان یا مکان دیدار را مشخص نکرد. این درحالی است که هیچ یک از مقامات عالی رتبه آمریکایی نیز در این رابطه بیانیه ای اظهار نداشتند.
وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی از بیانیه ترامپ استقبال کرد و گفت : پس از اعلام سیاست های آمریکا در رابطه با آسیای جنوبی، روابط پاکستان و آمریکا با تنش هایی روبرو شد، اما این درحالی است که طبق گفته ترامپ، هم اکنون وضعیت تغییر کرده است.
من نمی گویم که روابط به حد عالی رسیده اند، اما تلاش ها برای بهبودی روابط آغاز شده اند و امکان بهبودی روابط نیز ارتقاء یافته است.
محمود قریشی خاطر نشان کرد که هم اکنون علاوه بر ترامپ، برخی از مقامات رسمی نیز از بهبودی روابط پاکستان و آمریکا سخن می‌گویند.
زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در زمینه صلح افغانستان نیز از بهبودی روابط سخن گفته و درپی دیدار من با قانون گذاران آمریکایی در شهر مونیخ در ماه گذشته ، قرائن دلالت بر بهبودی روابط می کردند، اما همچنان باید برای بهبودی بیشتر این روابط فعالیت هایی انجام داد.

این دومین باری است که رئیس جمهور آمریکا از روابط خوب طرفین سخن به میان آورده است. ترامپ در نخستین ماه از سال 2019 میلادی نیز از روابط خوب با پاکستان سخن گفته و ابراز داشته بود که خواهان دیدار با مقامات پاکستان است. پس از آن دفتر وزارت امور خارجه پاکستان نیز در پاسخ به بیانیه ترامپ، گفته بود که منتظر گفتمان مثبت با آمریکا هستیم.

گفته می شود که چنین بیانیه ای از جانب ترامپ پس از با بیانیه پاکستان که اظهار داشته بود ، پاکستان در حال انجام اقدام تسهیل کننده امور برای مذاکرات طالبان با آمریکا است. تاکنون تعداد زیادی از مقامات آمریکایی نیز به اقدامات مثبت پاکستان در زمینه تسهیل امور برای انجام مذاکرات طالبان و آمریکا اعتراف کرده اند.

روابط دو کشور از اوایل سال میلادی گذشته همزمان با سیاست های جدید ترامپ در ارتباط با آسیای جنوبی و قطع بودجه دفاعی پاکستان با تنش هایی روبرو شد. اما این درحالی است که پس از اقدامات پاکستان در زمینه انجام مذاکرات طالبان با مقامات آمریکایی، شاهد بهبودی روابط هستیم. مقامات آمریکایی مدعی شدند که وزیر امور خارجه آمریکا مائیک پومپیو نیز نقش اصلی در کاهش تنش های هند و پاکستان ایفا کرده است.

ارسال نظر

 
1