خبر فوری

 
 
دولت کابل دیپلمات های خود از پاکستان را فراخواند
کد خبر :1682616326

13:23 1400/04/28


برچسب ها : اسلام آباد, افراد ناشناس, پاکستان و افغانستان, دولت افغانستان, سفیر افغانستان در پاکستان, نجیب الله علی خیل, وزیر امور خارجه پاکستان, کابل,

دولت افغانستان بنابر آنچه که از آن به عنوان دلایل امنیتی یاد کرد، دیپلمات های خود در سفارت این کشور در اسلام آباد را فراخواند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دولت افغانستان بنابر آنچه که از آن به عنوان دلایل امنیتی یاد کرد، دیپلمات های خود در سفارت این کشور در اسلام آباد را فراخواند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزارت امور خارجه افغانستان روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام نمود: به دنبال ربوده شدن دختر سفیر کشورمان در اسلام آباد به دست عناصر ناشناس، بنابر دلایل امنیتی ما سفیر و دیگر کارمندان سفارت را به کابل فرا می­خوانیم.

وزارت امور خارجه افغانستان در ادامه این بیانیه افزود: به زودی یک هیئت عالی رتبه افغان به منظور پیگیری پیشرفت های صورت گرفته در خصوص پرونده ربوده شدن دختر سفیر و بررسی دیگر شرایط به پاکستان اعزام خواهند شد و پس از آن تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

گفتنی است وزارت کشور افغانستان 25 تیر ماه جاری در بیانیه ای اعلام نمود سلسله علی خیل دختر نجیب الله علی خیل سفیر افغانستان در اسلام آباد به مدت چندین ساعت توسط افراد ناشناس ربوده شده و مورد اذیت و آزار قرار گرفت.

به دنبال انتشار این خبر، وزارت امور خارجه افغانستان از اسلام آباد خواستار شناسایی، بازداشت و محاکمه فوری عاملان این اقدام نابخشودنی شد.

وزارت امور خارجه افغانستان همچنین با احضار منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل مراتب اعتراض شدید خود را اعلام نمود.

عمران خان نخست وزیر پاکستان با پیگیری این خبر به شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان دستور داد تمام تلاش خود برای شناسایی و دستگیری عاملان این اقدام را به کار بندد.

وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به این تصمیم دولت کابل برای فراخواندن سفیر خود از اسلام آباد آن را اقدامی ناخوشایند و قابل محکومیت دانست و ابراز امیدواری نمود دولت افغانستان این تصمیم خود را مورد تجدید نظر قرار دهد.

سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام داشت: بنابر دستورات عمران خان نخست وزیر پاکستان تحقیقات در خصوص پرونده ربوده شدن دختر سفیر افغانستان ادامه دارد، علاوه بر این تدابیر امنیتی برای حفاظت از سفارت افغانستان و دیپلمات و کارمندان آن تشدید یافته است.

در این بیانیه آمده است معاون وزارت امور خارجه پاکسان امروز با سفیر افغانستان دیدار نمود که در آن در زمینه تمامی این امور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

از سوی دیگر پاکستان نیز سفیر خود در کابل را به منظور انجام مشاوره به اسلام آباد فراخوانده است.

طبق بیانیه دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل عصر یکشنبه وارد اسلام آباد شد، وی برای انجام مشاوره در خصوص پرونده ربوده شدن دختر سفیر افغانستان به پاکستان آمده است و قرار است امروز دوشنبه با معاون وزارت امور خارجه پاکستان دیدار نماید.

عبدالباسط دیپلمات ارشد پاکستانی در این خصوص ابراز داشت: این تصمیم دولت افغانستان در حالی صورت می گیرد که پاکستان در حال تدارک برای میزبانی نشست صلح افغانستان است.

محمود جان بابر تحلیلگر مسائل افغانستان نیز در این باره خاطرنشان کرد: این تصمیم عجولانه و بسیار حساس افغانستان هیچ مجوز قانونی و اخلاقی ندارد، زیرا در حال حاضر پرونده در دور حساس خود قرار دارد و مستندات دریافت شده در جریان تحقیقات با اظهارات درج شده در پرونده مطابقت ندارد.

ارسال نظر

 
1