خبر فوری

 
 
دولت پاکستان کنترل مساجد و مدرسه های ممنوعه را در دست گرفت
کد خبر :894941372

18:34 1397/12/15


برچسب ها : پاکستان, جیش محمد, سازمان اوقاف,

دولت پاکستان بر حسب ظاهر کنترل مساجد و مدرسه های ممنوعه تکفیری را برعهده گرفته است. این مساجد و مدارس در بسیاری از مناطق اسلام آباد و ایالت پنجاب هستند.


 

به گزارش راز نیوز، دولت پاکستان بر حسب ظاهر کنترل مساجد و مدرسه های ممنوعه تکفیری را برعهده گرفته است. این مساجد و مدارس در بسیاری از مناطق اسلام آباد و ایالت پنجاب هستند. مدارس و مساجد اسلام آباد شامل مسجد قبا، مسجد مدنی، مسجد علی اصغر، مدرسه خالد بن ولی و مدرسه ضیاء القرآن هستند. کنترل این مساجد و مدارس تحت طرح اقدام ملی (نیشنل ایکشن پلان) ، دولت پاکستان برعهده گرفته است.

سازمان اوقاف پاکستان امام جماعت و سخنرانان جدید مساجد را تعین کرد. در مسجد قبا آقای عبد الحفیظ جایگزین آقای یاسین شد، در مسجد مدنی آقای عمر فاروق جایگزین آقای اظهر عباسی شد و همچنین در مسجد علی اصغر قاری محمد صدیق جایگزین آقای یار محمد شد.

نیروهای امنیتی پاکستان چندین نفر را در این زمینه بازداشت کرده اند. شهریار آفریدی وزیر کشور در شبکه اجتماعی تویتر خود اظهار کرد طبق قانون طرح اقدام ملی (نیشنل ایکشن پلان) که در سال 2014 میلادی تصویب شد این عملیات ها انجام شده است. تا زمان دست یابی به اهداف خود عملیات علیه گروهای ممنوعه ، تکفیری و تروریستی ادامه خواهد داشت. برای اجرای قانون طرح اقدام ملی(نیشنل ایکشن پلان) دولت پاکستان با سرعت بالایی در حرکت است.

همچنین دولت پاکستان مسجد النور به همراه مدرسه واقع در شهر سیالکوت ایالت پنجاب را پلمپ کرد. وقار اکبر چیمه دستیار کمسیار به همراه پلیس در روستای گوریا نزدیکی دستکه مدرسه عبد الله بن مبارک را پلمپ کرد و کنترل مسجد النور را به دست گرفت.

به گفته منابع محلی، این مسجد و مدرسه ستاد مرکزی جیش محمد بودند. اداره محلی بر درب ورودی مسجد و مدرسه توسط بنر اعلام کرد که کنترل این مسجد و مدرسه در دست دولت ایالت پنجاب است. حافظ محمد اصغر رئیس کمیته صلح استان سیالکوت و شاهد حمید ورک مدیر سازمان اوقاف در این موقع حضور داشتند.

حافظ اصغر به طور موقت جایگزین چودری ارشد علی شد. لازم به ذکر است اکنون چودری ارشد علی کارمند افتخاری جیش محمد است که پیش از این رئیس شهرداری دسکه بود. وی مدیریت و حل مسائل مالی مسجد را بر عهده داشت.

به گفته منابع محلی این مدرسه در عوامل تروریستی دست داشته است که بر خلاف این مدرسه در سازمان مبارزه با تروریسم شهر گجرانواله در تاریخ 24 دی 1394 شکایت ثبت شده است.

لازم به ذکر است که هند چندی پیش مدعی شد که این مدرسه را توسط جنگنده های خود مورد حمله قرار داده است که در این حمله 250 نفر از اعضای جیش محمد کشته شده اند.

نا گفته نماند شهریار آفریدی وزیر کشور روز گذشته (سه شنبه) در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد وزارت کشور علیه گروهای ممنوعه و تکفیری اقدام قانونی را شروع کرده است. تا کنون در این زمینه 44 نفر دستگیر شده اند. همچنین گروه های تروریستی جماعت الدعوه و بنیاد فلاح انسانیت نیز به لیست گروهای ممنوعه اضافه شده اند.

ارسال نظر

 
1