خبر فوری

 
 
دولت پاکستان، فعالیت حزب جماعت الدعوه و انجمن فلاح انسانیت(FIF) را ممنوع اعلام کرد
کد خبر :1331803621

11:03 1397/12/03


برچسب ها : جماعت الدعوه, حافظ سعید, لشگر طیبه,

، وزارت اطلاع رسانی دولت پاکستان با غیرقانونی خواندن حزب جماعت الدعوه و انجمن فلاح انسانیت(FIF) هرگونه فعالیت این دو گروه را ممنوع اعلام نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، وزارت اطلاع رسانی دولت پاکستان با غیرقانونی خواندن حزب جماعت الدعوه و انجمن فلاح انسانیت(FIF) هرگونه فعالیت این دو گروه را ممنوع اعلام نمود.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی بخش مطبوعات وزارت اطلاع رسانی دولت پاکستان، در جلسه اخیر شورای امنیت ملی به ریاست عمران خان، برنامه جامع ملی مورد تجدید نظر قرار گرفت و در آن تصمیم گرفته شد با تسریع بخشیدن به برنامه جامع ملی، علیه گروه های ممنوع الفعالیت اقدامی جدی صورت گیرد.

در جریان این اجلاس، وزارت کشور دولت پاکستان فعالیت حزب جماعت الدعوه و انجمن فلاح انسانیت(FIF) متعلق به حافظ سعید را ممنوع اعلام کرد.

لازم بذکر است در اسفند ماه سال گذشته قرار شد گروه ویژه اقدام مالی(FATF) با تشکیل جلسه ای پاکستان را در فهرست حامیان مالی تروریسم قرار دهد.

پس از آن کشورهای آمریکا و بریتانیا با ارائه پیش نویس بیانیه ای به گروه ویژه اقدام مالی(FATF) خواستار درج نام پاکستان در فهرست حامیان مالی تروریسم شدند.

در نشست برگزار شده از سوی گروه ویژه اقدام مالی(FATF) در 4 اسفند سال گذشته، این گروه نام پاکستان را لیست خاکستری حامیان مالی تروریسم درج نکرد و فرصتی را برای اقدامات بیشتر به پاکستان داد.

پس از آن مقامات پاکستانی برای در امان ماندن از درج نام پاکستان در لیست خاکستری، تمامی دفاتر مربوط به حزب جماعت الدعوه و انجمن فلاح انسانیت را پلمپ نموده و حساب های بانکی آنان را مسدود نمودند.

این دو گروه متعلق به حافظ سعید سرکرده گروه تروریستی لشگر طیبه و مغز متفکر حمله تروریستی  به شهر بمبئی می باشند.

حافظ سعید بنیان گذار لشگر طیبه از گروه های تروریستی فعال در شبه قاره هند است که عملیات های تروریستی مختلفی در هند انجام داده است و جان صدها تن از شهروند بیگناه هند را گرفته است.

دولت هند این گروه را در لیست سیاه گروه های تروریستی قرار داده است.

دولت پاکستان پیش تر فعالیت های این گروه را در پاکستان ممنوع اعلام کرده بود و حافظ سعید را به حبس خانگی محکوم نموده بود.اما پس از مدتی حافظ سعید از حبس بیرون آمد و فعالیت های وی نیز آزاد اعلام گردید.

ارسال نظر

 
1