خبر فوری

 
 
دولت فدرال عضویت فرقه قادیانی در کمیسیون ملی اقلیت ها به عنوان غیر مسلمان را تصویب کرد
کد خبر :1466676383

16:00 1399/02/11


برچسب ها : پاکستان, قادیانی,

پیر نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان در بیانی در پاسخ به خبرهای درحال گردش در فضای مجازی در زمینه اجازه دولت فدرال برای عضویت فرقه قادیانی در کمیسیون ملی اقلیت ها به عنوان غیر مسلمان، ابراز داشت : طی نشست کابینه تنها در زمینه عضویت قادیانی ها در کمیسیون ملی اقلیت ها بحث شده، تصمیمی اتخاذ نشده است. اما این درحالی است که باور رسانه های پاکستانی برخلاف این گفته است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پیر نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان در بیانی در پاسخ به خبرهای درحال گردش در فضای مجازی در زمینه اجازه دولت فدرال برای عضویت فرقه قادیانی در کمیسیون ملی اقلیت ها به عنوان غیر مسلمان، ابراز داشت : طی نشست کابینه تنها در زمینه عضویت قادیانی ها در کمیسیون ملی اقلیت ها بحث شده، تصمیمی اتخاذ نشده است. قادیانی ها براساس قانون اساسی پاکستان غیر مسلمان هستند، تنها گروهی می تواند به عضویت کمیسیون یا کمیته ای درآید که قانون و حکم را قبول داشته باشد.

اما این درحالی است که برخی از رسانه های پاکستانی از جمله "92 News" با اشاره به مستنداتی بر این باورند که دولت فدرال اجازه عضویت قادیانی ها در کمیسیون ملی اقلیت ها را با عنوان غیر مسلمان داده است. طی نشست، اعضا از ترکیب کمیسیون ابراز نگرانی کردند و از طرفی نیز برای معنا دار شدن و استقلال کمیسیون، افزایش نمایندگی جامعه اقلیت را ضروری دانستند. کابینه به طور خلاصه ضمن تصویب تقسیم امور مذهبی دستور داد تا افراد قادیانی عضو کمیسیون شوند.

چودری شجاعت حسین رهبر حزب مسلم لیگ (ق) و چودری پرویز الهی نیز تلاش های دولت فدرال در زمینه به عضویت در آوردن فرقه قادیانی در کمیسیون ملی اقلیت ها را نگران کننده خواندند. از طرفی حافظ عمار یاسر وزیر منابع طبیعی ایالتی نیز در مصاحبه خبری از پاسخ وزیر امورو مذهبی به خبرهای درحال گردش در فضای مجازی استقبال کرد و گفت: اما تا صدور ابلاغیه رسمی اضطراب باقی خواهد ماند. طاهر محمود اشرفی نیز اظهار داشت فردی که از قانون اساسی پاکستان پیروی نمی کند، چگونه می تواند به عضویت کمیسیونی درآید.

ارسال نظر

 
1