خبر فوری

 
 
دولت عمران خان چه مقدار در زمینه مبارزه با گروه های ممنوعه جدی است؟
کد خبر :293187659

18:10 1398/01/22


برچسب ها : پاکستان, تروریست, تروریسم, گروه های ممنوعه,

عمران خان نخست وزیر پاکستان روز سه‌شنبه طی گفتگو با رسانه های خارجی اعلام کرد که دولت، دیگر اجازه فعالیت به گروه های ممنوعه و افراطی را نخواهد داد که این سخن نخست وزیر پاکستان موجب واکنش هایی شده است.


 

به گزارش راز نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان روز سه‌شنبه طی گفتگو با رسانه های خارجی اعلام کرد که دولت، دیگر اجازه فعالیت به گروه های ممنوعه و افراطی را نخواهد داد که این سخن نخست وزیر پاکستان موجب واکنش هایی شده است.
محمد صادق سرتیپ بازنشسته ارتش پاکستان طی اشاره به اقدامات دولت فعلی برخلاف گروه های ممنوعه و تروریستی گفت : چنین اقداماتی نشان دهنده جدی بودن دولت فعلی در خصوص مبارزه با گروه های ممنوعه و افراط گرایانه است. عمران خان نخست وزیر پاکستان برای افزایش روند سرمایه گذاری های خارجی در داخل کشور تلاش ها را برای مبارزه با گروه های ممنوعه افزایش داده است.
افتخار چودری معاون رئیس رسانه پاکستان گفت : نه تنها دولت افراد زیادی از اعضای گروه های ممنوعه و تروریستی را دستگیر کرده، بلکه بسیاری از حساب های بانکی نامعلوم را نیز مسدود کرده است. همچنین نخست وزیر اقداماتی در خصوص به دست گرفتن اداره مدارس دینی و ممنوع الفعالیت کردن افرادی که تفکر تکفیری و افراط گرایانه دارند را نیز انجام داده است.

اما این درحالی است که دکتر طاهر روهیل تحلیل گر آمریکایی ادعاهای نخست وزیر پاکستان را با دید شک بررسی کرده است. وی ابراز داشت که مقامات دولت های قبلی پاکستان نیز چنین بیانیه هایی را ابراز داشته بودند.
طاهر روهیل خاطر نشان کرد که نواز شریف نخست وزیر پیشین پاکستان و پرویز مشرف رئیس جمهور اسبق این کشور نیز نتوانستند به وعده ها خود در رابطه با عدم سوء استفاده از سرزمین پاکستان برخلاف کشورهای همسایه و پایان دادن به گروه های تروریستی عمل کنند.

مایکل کوگلمن نیز در پیام تویتری خود نوشت : چنین بیانیه ای توسط نخست وزیر پاکستان همزمان با وضعیت بحران اقتصادی این کشور بیان شده است. وی درحالیکه برای کنترل وضعیت بحرانی نیازمند کمک های مالی سازمان های مالی دارد، چنین بیانیه ای را اظهار داشته است.

تحلیل گران در این رابطه بیان داشتند، هرچند که نخست وزیر تفکری برای مبارزه با گروه های ممنوعه و تکفیری را دارد، اما آیا وی اختیار و قدرت انجام چنین عملی را نیز دارد یا خیر؟

ارسال نظر

 
1