خبر فوری

 
 
دولت جدید و مفقود شدن 235 نفر در پاکستان جدید (اختر مینگل)
کد خبر :380125824

16:15 1397/08/12


برچسب ها : اختر مینگل, افراد ربوده شده, بلوچستان, پاکستان, دولت جدید, سازمان اطلاعاتی,

رئیس حزب ملی بلوچستان سردار اختر مینگل اظهار داشت که بعد از پاکستان جدید هم ما شاهد مفقود شدن بیش از ۲۳۵ نفر از بلوچستان بوده ایم ازبین این مفقود شدگان ۹ نفر هم زن بوده اند همچنین تا به حال تعداد افرادی که از بلوچستان مفقود شده اند بیش از ۵ هزارز نفر می باشد


 

دولت جدید و مفقود شدن 235 نفر در پاکستان جدید (اختر مینگل)

 

 

به گزارش راز نیوز به نقل از بلوچستان پوست رئیس حزب ملی بلوچستان سردار اختر مینگل اظهار داشت که بعد از پاکستان جدید  هم ما شاهد مفقود شدن بیش از ۲۳۵ نفر از بلوچستان بوده ایم ازبین این مفقود شدگان ۹ نفر هم زن بوده اند همچنین تا به حال تعداد افرادی که از بلوچستان مفقود شده اند بیش از ۵ هزارز نفر می باشد۔

 

 

وی افزود از 25 ژوئیه تا 30 اکتوبر 45 جسد های متلاشی شده را پیدا کرده ایم۔

 

 

 

اختر مینگل افزود که در نزدیکی منطقه پنجگور نیروهای امنیتی یک شخص 70 ساله را با ۳ تن از زن ها را مفقود کرده اند۔

 

 

 

مفقود کردن های اجباری در پاکستان جدید هم ادامه دارد خانواده های آسیب دیده برای ثبت کردن درخواست پیش پولیس برای رهائی مفقود شدگان هراس شدید دارند۔ این خوف و هراس بخاطر تهدید کردن سازمان های اطلاعاتی مخفی می باشد۔همچنین از خانواده های آسیب دیده برای رهایی عزیزانشان این سازمان اهای اطلاعاتی باج طلب می کنند و بعضی از اسیران را برای مقاصد غیر قانونی خود همچون  قاچاق مواد مخدر استفاده میکنند۔

 

همچنین افرادی که رها شدن از عمل کرد این سازمان های بخاطر ترس و وحشت چیزی به زبان نمی آورند۔ همچنین کسانی که در رسانه و فزای مجازی برای رهائی این اسیران صدای بلند می کنند آنها را شدیدا مورد تهدید قرار میدهند۔

 

 

بیشتر افراد جبرا مفقود شده اند خانواده های این افراد منتظر شنیدن خبر مردن یا زنده بودن عزیزانشان می باشند۔

 

 

عضو مجلس ملی بلوچستان افزود افسران سازمان های اطلاعاتی که افراد بی گناه بلوچستان را ربودهاند هیچ وقت به دادگاه خوانده نمیشوند۔

 

 

رئیس سابق دادگاه عالی پاکستان در دوره کویته بخاطر مفقود شدن بی گناهان افسر ارشد ایف سی را به دادگاه خواسته بود وه این کار یکی از کارهای بی نظیر وی بوده است مردم از محافظان مردم ترس دارند سازمان های اطلاعاتی افرادی را که قبلا ربوده اند رها میکنند و افراد جدید را مفقود میکنند در دولت جدید نزدیک به ۱۹۰ افراد تا به حال مفقود شده اند۔

 

 

به گفته اختر مینگل وضعیت کنونی کشور خیلی خطرناک به نظر می رسد هر دولت جدیدی که برسر اقتدار می نشیند تجربه های جدیدی را اعمال میکند در زمان گزشته اسلام آباد مملو از تظاهرات بوده است امروز هم شهر کراچی به خاطر تظاهرات بسته است آیا معنی ریاست این است آیا معنی ریاست این است که  فقط یک اسکلیت از ریاست بسازیم و کتاب قانون را بر آن اعمال کنیم ؟ در کشور اداره های جمهوری رو به ضعف هستند و ریاست را افراد مخصوص و انتخاب شده اداره میکنند و متاسفانه، در اینجا نیروهای غیر دموکراتیک کشور را اداره می کنند۔

 

 

 

نمایندگان بلوچستان بعد از رسیدن به مجلس هم نمیتوانند حقوق خودشان را بگیرند در این اوضاع این قوت ها از این ریاست خواستار چه چیزی اند ما به برای حل اوضاع بلوچستان یک دستور کار 6 نکاتی را ارائه داده بودیم و همچنین به نخست وزیر پاکستان عمران خان در باره ربوده شدن افراد توضیحاتی را داده ایم و نخست وزیر پاکستان به ما قول داده است که مشکل افراد ربوده شده را حل خواهد کرد

 

 

 

همچنین اختر مینگل افزود که ما لیست ۵ هزار نفر مفقود شده را توسط یکی از نمایندگانمان ارائه داده ایم و دولت به ما قول داده است که به دستور عمل 6 نکاتی عمل خواهد کرد در مدت یک سال تمامی مشکلات بلوچستان حل خواهد شد۔ ما میخواهیم دولت را متوجه کنیم که اگر در ظرف یک سال تمامی این مشکلات مخصوصا رهائی افراد مفقود شده حل نشود ما به طرف جدا شدن از دولت فیدرال خواهیم رفت و این تصمیم را خواهیم گرفت۔

ارسال نظر

 
1