خبر فوری

 
 
دولت ترامپ و ساخت نیروگاه هسته ای در عربستان سعودی
کد خبر :1654276985

15:57 1397/12/01


برچسب ها : آمریکا, انرژی هسته ای, ایران, راکتور, عربستان سعودی,

کنگره آمریکا در گزارشی از کشف راز ساخت راکتور هسته ای آمریکا در عربستان سعودی خبر داده است.


به گزارش راز نیوز، کنگره آمریکا در گزارشی از کشف راز ساخت راکتور هسته ای آمریکا در عربستان سعودی خبر داده است.
عربستان سعودی به عنوان یکی از بهترین کشورهای متحد آمریکا در آسیا و از خریداران بزرگ تسلیحات نظامی از آمریکا است. گفتنی است دو کشور از دشمنان سرسخت ایران نیز به شمار می آیند. ناگفته نماند که پروسه ساخت راکتور هسته ای در عربستان سعودی زیر نظر شخص دونالد ترامپ درحال اجرا است.

گفته می شود که یکی از اعضای کنگره، شروع به تحقیقات انتقال راکتور هسته ای آمریکا به عربستان سعودی را کرده است. تحلیل گران و کارشناسان با اشاره به این اقدام آمریکا ابراز داشتند در صورت حتمی بودن ساخت راکتور هسته ای آمریکا در عربستان سعودی نه تنها منطقه با نا امنی و درگیری روبرو خواهد شد، بلکه درخواست افزایش فعالیت در این زمینه نیز در منطقه گسترش خواهد یافت.

لازم به ذکر است که ترامپ هفته گذشته طی دیدار با دانشمندان هسته ای آمریکا، در رابطه با انتقال انرژی هسته ای این کشور به عربستان سعودی به گفتوگو پرداخت. از طرفی عربستان سعودی در بیانیه از نیاز شدید این کشور به سلاح هسته ای برای بقای خود خبر داده و از طرفی نیز کارشناسان می گویند، درصورتی که عربستان سعودی موفق به دستیابی به این سلاح شود، در چنین حالتی منطقه دچار نا امنی خواهد شد.

ارسال نظر

 
1