خبر فوری

 
 
دولت افغانستان سرکنسول سفارت پاکستان را احضار کرد
کد خبر :347162387

21:36 1397/12/26


برچسب ها : اشرف غنی, افغانستان, پاکستان, شاه محمود قریشی,

وزارت کشور افغانستان سرکنسول سفارت پاکستان را برای واکنش به سخنان عمران خان نخست وزیر پاکستان احضار کرد.


 

به گزارش راز نیوز، وزارت کشور افغانستان سرکنسول سفارت پاکستان را برای واکنش به سخنان عمران خان نخست وزیر پاکستان احضار کرد. مقامات افغانستان به سرکنسول پاکستان گوشزد کردند که سخنان روز جمعه عمران خان در شهر باجور در مورد افغانستان نشان دهنده دخالت های پاکستان در مسائل داخلی افغانستان است.

صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در صفحه فیس بک خود اظهار کرد: وزارت امور خارجه افغانستان از نماینده پاکستان خواستار شفاف سازی سخنان عمران خان در مورد ایجاد حکومت جدید افغانستان در آینده نزدیک شد.

نا گفته نماند مقامات پاکستان خود را از حامیان جدی روند گفتگوهای صلح میان آمریکا و طالبان می دانند و تاکید می کنند که در این مذاکرات نقش مهمی را ایفا کرده اند.

لازم به ذکر است چندی پیش به علت تویت اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مورد قتل ارمان لونی توسط نیروهای امنیتی پاکستان در بلوچستان ، مقامات پاکستان و وزارت خارجه پاکستان برخورد شدید دیپلماتی با افغانستان داشتند. در این مورد شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در تویت خود اظهار کردند که مقامات افغانستان به فکر امنیت داخلی خود باشند و حق مداخلت در مسائل داخلی پاکستان را ندارند.

ارسال نظر

 
1