خبر فوری

 
دور سوم مذاکرات میان هیئت حاکمه پاکستان و نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان در لندن
کد خبر :292335736

16:14 1400/10/07


برچسب ها : حزب مسلم لیگ, عمران خان, لندن, مذاکرات, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر سابق پاکستان, نواز شریف, هیئت حاکمه پاکستان,

دور سوم مذاکرات میان نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان با هیئت حاکمه نظامی پاکستان در لندن با حضور 3 کشور خارجی به عنوان ضامن به پایان رسید.


 

لندن: به گزارش راز نیوز | دور سوم مذاکرات میان نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان با هیئت حاکمه نظامی پاکستان در لندن با حضور 3 کشور خارجی به عنوان ضامن به پایان رسید.

این مذاکرات تاکنون در دوره های اول، دوم و سوم انجام گردیده است. همچنین هیچ شخصی از خانواده نواز شریف و حزب مسلم لیگ به جز نواز شریف، اسحاق دار و حسین نواز از این مذاکرات اطلاع نداشت.

جاوید چودهری روزنامه نگار و تحلیلگر پاکستانی در پی شروع مذاکرات بیان کرده است، اعتراف عمران خان نخست وزیر پاکستان مبنی بر اینکه راه هایی برای پایان دادن به رد صلاحیت نواز شریف و تبدیل مجدد او به نخست وزیری در حال بررسی است، ثابت می کند که نظریه های سیاسی در طول زمان دچار تحولاتی شده است.

وی افزود: مذاکرات با نواز شریف برای جلوگیری از تبدیل شدن پاکستان به یک کشور شکست خورده آغاز شد که 3 دلیل اصلی در پی داشته است.

به گفته جاوید چودهری، دلیل اول، وضعیت رو به زوال اقتصادی کشور پاکستان است، و این کشور در آستانه سقوط واقعی اقتصادی است و از اینجا دیگر امکان بازگشت وجود ندارد، و پاکستان به این دلیل شروع به استقراض از بانک های خارجی کرده است.

وی ادامه داد: دلیل دوم، موضع گیری شدید نواز شریف است که این بار حاضر به عقب نشینی نیست. وی اسرار حساس بسیاری از دولتمردان و هیئت حاکمه نظامی پاکستان بطور مستند دارد و بدیهی است که ارتش پاکستان برای فاش نکردن این اسرار دست به اقدامی همچون مذاکره بزند.

وی بیان کرد: سومین ذلیل، ناشی بودن عمران خان نخست وزیر پاکستان در اداره کشور می باشد. وی همچنین تمام چرخ های اقتصادی پاکستان را به طور کامل متوقف کرده است.

جاوید چودهری گفت: به عنوان مثال، ایجاد پروژه سی پیک می توانست تغییر دهنده اوضاع وخیم اقتصادی در پاکستان باشد اما با ناشی گری دولت فعلی این تغییر صورت نگرفت، در همین حال دولت سعی بر راضی کردن مردم دارد وی اظهار کرد: اما واقعیت را که مسئله کند شدن جریان پروژه سی پیک باشد، نمی توان پنهان کرد و اکنون کشور چین دیگر به دولت عمران خان اعتمادی ندارد. با این حال، روابط چین با نواز شریف همچنان ایده آل است و در صورت بازگشت وی، چین آماده سرمایه گذاری 35 میلیارد دلار در اقتصاد پاکستان خواهد بود.

ارسال نظر

 
1