خبر فوری

 
 
ده‌ها هزار مسیحی و مسلمان در مراسم عشای پاپ در امارات شرکت کردند
کد خبر :1970582907

21:34 1397/11/16


برچسب ها : پاپ فرانسیس, سفر, عربی, عمارات, مسلمان, مسیحی, یمن,

پاپ مراسم عشای ربانی را با حضور چند هزار مسیحی کاتولیک و مسلمان در امارات متحده عربی برگزار کرده است.


 

 

پاپ مراسم عشای ربانی را با حضور چند هزار مسیحی کاتولیک و مسلمان در امارات متحده عربی برگزار کرده است.

 

به گزارش راز نیوز به نقل از بی بی سی این مراسم روز سه‌شنبه، ١٦ بهمن (٥ فوریه) در استادیوم ورزشی زاید در ابوظبی، پایتخت امارات، برگزار شد و به گفته مقامات محلی، بیش از یکصد و بیست هزار تن از جمله چند هزار نفر از مسلمانان این کشور در این مراسم حضور داشتند. تعدادی از مقامات امارت از جمله حاضران در مراسم عشای ربانی بودند.

 

پاپ فرانسیس اولین رهبر کلیسای کاتولیک است که به شبه‌جزیره عرب سفر کرده است. عربستان سعودی، بزرگترین کشور جزیرةالعرب و خاستگاه دین اسلام در همسایگی امارات واقع است.

 

هدف پاپ از این سفر "پیشبرد گفتگوی بین ادیان" عنوان شده و او روز گذشته با مفتی اعظم دانشگاه الازهر مصر، که از شخصیت‌های برجسته دینی در جهان اسلام است دیدار و گفتگو کرد. مفتی اعظم الازهر برای ملاقات با رهبر کلیسای کاتولیک به امارت سفر کرد.

 

اکثر کاتولیک‌های مقیم امارات از شهروندان کشورهایی مانند فیلیپین و هند هستند که برای تامین نیروی کار مورد نیاز امارات به این کشور رفته‌اند.

 

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، روز یکشنبه برای شرکت در یک کنفرانس بین‌ ادیان، وارد امارات متحده عربی شده است. این نخستین بار است که یک پاپ پایش را در شبه جزیره عربستان می‌گذارد.

 

این سفر در حالی انجام می‌شود که پاپ فرانسیس، از منتقدین جنگ یمن است. امارات در این جنگ در چارچوب یک ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی شرکت دارد.

 

پاپ فرانسیس پیش از شروع این سفر نسبت به جنگ یمن ابراز نگرانی کرد.

 

او گفت: "مردم یمن از این مناقشه طولانی خسته اند و کودکان خیلی زیادی از گرسنگی رنج می برند اما نمی توانند به انبارهای غذا دسترسی داشته باشند. صدای فریاد این کودکان و والدین آنها به گوش پروردگار می رسد."

ارسال نظر

 
1