خبر فوری

 
 
دعوت ژنرال راحیل شریف، به عنوان فرماندهی ارتش متحدہ ی اسلامی
کد خبر :1001999875

12:05 1397/05/17


برچسب ها : ارتش, پاکستان, داعش, عربستان سعودی,

سه ماه پس از بازنشستگی ژنرال ارتش پاکستان راحیل شریف ، عربستان سعودی برای وی دعوت نامه ی فرماندهی ارتش متحدہ ی اسلامی را ارسال کرد.


 

سه ماه پس از بازنشستگی ژنرال ارتش پاکستان راحیل شریف ، عربستان سعودی برای وی دعوت نامه ی فرماندهی ارتش متحدہ ی اسلامی را ارسال کرد.

پس از مشاوره طولانی، دولت پاکستان و نخست وزیر رضایت کتبی خود مبنی بر فرماندهی ارتش متحدہ ی اسلامی ، توسط ژنرال سابق ارتش پاکستان را صادر کردند ، این درحالی است که در 18 آوریل 2017 نیز این مجوز به طور رسمی صادر شد. 


رئیس کل دادگستری پاکستان ثاقب نثار، سه شنبه در دادگاه عالی کشور پرونده دوتابعیتی را بررسی کرد.
وزیر دفاع پاکستان نیز دادگاه عالی کشور را از فرماندهی ژنرال سابق ارتش پاکستان در ارتش متحدہ ی اسلامی آگاہ ساخت.

وزير دفاع پاکستان، در دادگاه عالی پاکستان گفت : سه ماه پس از بازنشستگی ژنرال ارتش پاکستان راحیل شریف ، نامه ای مبنی بر دعوت وی برای فرماندهی ارتش متحدہ ی اسلامی را از سوی عربستان سعودی دریافت کردیم.

پس از دریافت دعوت نامه از سوی عربستان سعودی، و پس از نشست طولانی در این رابطه، حکومت پاکستان و نخست وزیر رضایت خود مبنی بر فرماندهی راحیل شریف را اعلام کردند. پس از آن در 18 آوریل 2017 راحیل شریف به عنوان فرماندهی ارتش متحدہ ی اسلامی منصوب شد.

در دادگاه عالی گفته شد: شخصی که سمت دولتی دارد پس از بازنشستگی اگر بخواهد شاغل شود باید از دولت اجازه بگیرد.
برای اشتغال پس از بازنشستگی ژنرال سابق نیز مجوز صادره براساس قانون بوده است. ژنرال سابق ارتش پاکستان راحیل شریف نیز پس از اجازه ی کتبی صادره از سوی حکومت پاکستان، به عنوان فرمانده ارتش متحدہ ی اسلامی منصوب شد.


[ناگفته نماند که ارتش متحدہ ی اسلامی ، به ظاهر برای مقابله با تروریسم ساخته شده است اما در حقیقت وظیفه آن، شبیه به ناتوی عربی است که آمریکا درحال ساخت آن است.]

ارسال نظر

 
1