خبر فوری

 
دعوت نریندرا مودی از معاون اول رئیس جمهور آمریکا برای سفر به هند
کد خبر :978563432

16:37 1400/07/02


برچسب ها : پاکستان, تروریسم, جو بایدن, روابط دوجانبه, گروه های تروریستی, معاون رئیس جمهور آمریکا, هند و آمریکا, کامالا هریس,

نریندرا مودی نخست وزیر هند با خانم کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد؛ در این بین خانم کامالا هریس اظهار داشت که گروه های تروریستی در پاکستان فعالیت می کنند ....


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| نریندرا مودی نخست وزیر هند در ادامه دیدارهایش در سفرش به آمریکا، با کامالا هریس معاون اول رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دیدار کرد و گفت: هند و آمریکا بزرگترین و قدیمی ترین دموکراسی ها با ارزش های مشترک هستند و همکاری آنها به تدریج درحال افزایش است. وی در این بین از معاون رئیس جمهور آمریکا برای سفر به هند دعوت به عمل آورد.

نخست وزیر هند در بیانیه ای پیش از دیدار های دوجانبه بیان داشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در زمانی که جهان با چالش های بسیار دشواری روبرو بود، روی کار آمدند. در مدت زمان کوتاهی به موفقیت های زیادی دست یافته اید، خواه در زمینه کووید 19 باشد، یا تغییرات اقلیمی؛ وی افزود: من اطمینان دارم که تحت رهبری شما، روابط هند و آمریکا بیش از پیش پیشرفت خواهند داشت.

نریندرا مودی با مستحکم خواندن روابط مردم دو کشور، آن را پلی برای هند و آمریکا عنوان کرد و از ایالات متحده بابت کمک در موج دوم کووید 19 به هند تشکر کرد.

شایان ذکر است خانم کامالا هریس در این دیدار به نقش پاکستان در زمینه تروریسم علیه خود اشاره کرد و گفت: گروه های تروریستی در آنجا فعالیت می کنند و وی از اسلام آباد خواسته است تا اقدامات لازم به گونه ای که این گروه ها برای امنیت آمریکا و هند تاثیری نداشته باشند، انجام دهند.

ارسال نظر

 
1