خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | محمد اعجاز سفیر پاکستان در مجارستان روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان ماه آینده به دعوت عمران خان به پاکستان سفر خواهد کرد.

محمد اعجاز با بیان اولین سفر نخست وزیر مجارستان به پاکستان و اهمیت بالای تاریخی و قابل توجه آن گفت: سران دو کشور در این سفر درمورد موضوعات مختلف دوجانبه و منطقه‌ای به‌ ویژه موضوعات مرتبط با ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی دوجانبه گفتگو خواهند کرد.

وی افزود: ویکتور اوربان در حال حاضر برای سومین دوره متوالی به عنوان نخست وزیر مجارستان فعالیت می کند و طولانی ترین دوره نخست وزیری را در اتحادیه اروپا از زمان کناره گیری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بر عهده دارد.

وی گفت: دو کشور در دو سال گذشته با یکدیگر تماس تلفنی داشته اند همچنین وزیر امور خارجه مجارستان سال گذشته به دعوت شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود به همراه یک هیئت تجاری به پاکستان سفر کرد و قطعا این سفر پایه و اساس روابط قوی میان دو کشور را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در مارس 2021، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به همراه همتای مجارستانی خود کریدور تجاری و اقتصادی مجارستان-پاکستان را به عنوان بخشی از فعالیت دیپلماسی اقتصادی خود افتتاح کردند و همینطور از آن زمان تاکنون تبادلات در سطح بالایی بین دو کشور برقرار شده است.

محمد اعجاز با بیان اینکه پاکستان و مجارستان هر دو از نظر موقعیت جغرافیایی در نقاط مهمی قرار دارند و فرصت های بسیار خوبی برای همکاری های اقتصادی بین دو کشور وجود دارد، گفت: سفارت های پاکستان و مجارستان در بوداپست و اسلام آباد نقش مهمی در ارتقای روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایفا می کنند.

ارسال نظر

 
1